- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 7 oktober 2013

Pissig lördagslöpning, kroppsarbete och tung hund

Gomorron!

Min helg har varit riktigt bra, hoppas er också varit det? :)

I lördags började jag dagen med en morgonjogg med en väldigt seg hund. Han var en riktig latmask skulle man kunna säga. :( Efter 2 km så orkade jag inte mer utan vände hem och lämnade av honom för att sedan fortsätta själv. Så fort jag kommit iväg så öppnade sig himlen och regnet bara vräkte ner. Jag var som en dränkt katt inom loppet av några minuter. Det blev ändå totalt 12,5 km men det var minsann ingen trevlig löpning nån gång. :(

Efter stor grötfrukost och lite vil så tog jag bilen in till stan för att springa ytterligare en runda. Började fint men efter ett tag så var jag helt vilse! Helt sjukt när man bott i en stad i hela sitt liv men till mitt försvar kan jag säga att området jag var i inte är något jag känner till närmre. Följde lite vägar hit och dit samt en del i terräng och sen var jag borta. Fick springa efter GPS:en för att till sist komma ut i det område jag tänkte. Eftersom jag fick stanna flera gånger och kolla GPS:en så blev jag kall och omotiverad och när jag väl var på kända mark så hade jag bara kommit 7 km men varit ute länge. :( Sprang ändå på och försökte hålla motivationen uppe. När jag kommit en mil längs den väg jag tänkt så dog min MP3.. Fick springa resterande del av rundan lyssnandes på bilarna på vägen brevid. #fail Väl tillbaka vid bilen igen hade jag sprungit en halvmara (21,1 km) och det kanske var de jobbigaste km på väldigt länge. Man kan alltså säga att hela lördagens 33,6 km var piss.. :( Men sådana dagar behövs de med för att man ska uppskatta de bra. :)

Efter en rejäl lunch så var det dags att bygga trall mellan huset och garaget. Jag hade dagen innan fått nya arbetsbrallor dagen till ära. ;)

Endast 169 kr på Jula, haha! ;)
 
Det blev skruvandes av 311 000 skruvar och en del bärande av virke för min del. På slutet var jag så trött så jag såg i kors, haha. ;) Somnade rätt fint sen efter grillat och lite rödtjut kan jag lova. ;)

Fint det blev va? Bara en trapp som ska byggas utanför groventrén kvar. Bästa Peter gjorde det tyngsta arbetet. Han är allt bra min man! :)

Trodde jag skulle vara som ett vrak på söndagen men vaknade ändå ganska pigg i kroppen så det fick bli en morgonjogg ändå. Började med 6,5 km lillen som var mycket piggare än gårdagen. :) Efter jag lämnat av honom så blev det ytterligare 6,5 km på egen hand, totalt 13 km.

Morgonen gick sedan i ett med tvätt, städ och matlagning av veckans matlådor. Strax innan tio åkte jag in till gymet för att köra ett ben- och rumpapass ensam då Peter var och fiskade och coach Klint var på SM och fotade. Passet gick riktigt bra ändå och jag fick till det rejält tungt på egen hand. :) Övningarna jag körde var:

Ben & rumpa
Knäböj
Benpress
Benspark
Omvänd hacklift
Liggande legcurl
Sittande legcurl
Sidoutfall i smith
Gående utfall med viktplattor


Efter jag kommit hem och duschat så åkte jag och Peter in till stan för att äta grislunch (=McDonalds) och sedan åka iväg för att köpa en ny pip åt Leon. Vi åkte flera mil till en affär vi hittat jättebra pipar i som han verkligen gillar men utbudet var rätt kass denna gång. :( Hittade ändå en som han ville ha (ja, han får välja själv). Vägde honom när vi ändå var där och fick en chock då han lagt på sig 3,5 kg sedan innan sommaren. Han är rejält bred nu och det är inte alls så att han är fet men han är för grov helt enkelt så nu får han banta lite. Fettet ska bort och han får även offra lite muskler för att skona lederna från den tunga vikten.

Imorse blev det aktiv vila för benen med endast 7 km morgonprommis med lillen. I eftermiddag väntar ett pass axlar och biceps som förra veckan. Hoppas jag piggat på mig lite tills dess för nu är jag rejält trött..

Ha en fin måndag allihopa! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar