- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 2 oktober 2013

Och kallare bli de...

Gomorron!

På vägen hem igår åkte jag och hämtade upp ett par nya fodrade tights som jag beställde i måndags. Eftersom jag frös så satans mycket då så insåg jag att inte underställ under vanliga tights inte skulle räcka denna vinter. Utan extra vaddering under huden krävs det extra vaddering på utsidan istället. ;)

Kvällen spenderades sedan med Leon eftersom Peter var ute och fiskade. Min snälla karl hade fixat däcken innan jag kom hem så jag slapp engagera mig alls och kunde bara vila. :) Blev en tidig sänggång och jag somande runt halv åtta skulle jag tro. Det som är förvånadsvärt med denna natt var dock att jag fick sova hela natten utan att gå upp och gå på toaletten en enda gång. Jag vet inte hur länge sen det var sen sist men säkerligen några år. Min blåsa har ju fått för sig att fylla upp och tömma just nattetid trots att jag inte dricker något på kvällen alls.

Imorse var det nästan 3 minus när jag och Leon skulle ut på vår morgonjogg. Med andra ord svinkallt för en annan och ett ypperligt tillfälle att prova de fodrade tightsen. :) Det var rejält skönt om benen och jag frös inte alls. #win Detta var första morgonen med pannband och extra tjocka vantar. Jag har haft två par på mig ett tag nu men de yttersta är nu ett par rejält fodrade. Dock inte mina bästa, de sparar jag att tag till. :) Blev 6,5 km med Leon och sedan 6,5 km ensam imorse, totalt 13 km. Frös endast lite grann om händerna på slutet men annars höll jag mig varm hela vägen. :)


Snart är den här, snön alltså. Någon blir ju glad i alla fall! ;)

I eftermiddag är det dags för ett pass bröst och triceps. Hoppas på bra styrka nu när jag vilade igår eftermiddag och axlarna förhoppningsvis hunnit återhämta sig sen i måndags. :)

Ha en fin dag allihopa!

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar