- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 23 oktober 2013

Svår-gillad?

Jag har nu funderat på det där jag skrev om igår och tror att det kan vara så att jag kankse är lite svår-gillad? Jag är extrem i vad jag gör och verkligen en allt-eller-inget-människa som jag kan tänka mig att många stör sig på. Jag är verkligen inte en normal Svensson och det kankse inte passar in här i "landet lagom"..

Word!

Kankse det är så att jag ger folk dåligt samvete med min extrema träning istället för att motivera? Det är verkligen inte vad som är meningen eftersom jag gör det för att jag älskar det så mycket och det är även vad jag vill få fram i det jag skriver. Samtidigt kan jag förstå att det är oerhört svårt att fatta för många därute som trälar sig igenom vart och varannat pass. Men då måste man förstå att detta är mitt främsta intresse och som luft för mig som jag inte kan leva utan. Träningen är så stor del av mig, jag är träning. Jag tycker inte att det är pissjobbigt att gå upp halv fyra på mornarna och springa 13-14 km i kolsvart mörker, jag ser fram emot det. Jag tycker inte att det är en pina att pressa mig till max på gymet, jag älskar det. Allt jag gör är jag för att jag vill och jag skulle t ex aldrig få för mig att ge mig ut och göra något som jag inte älskade. Sen tror jag också det handlar om inställning. Alla kan om de bara har rätt tänk. Det mesta av vad vi gör och lyckas med sitter faktiskt i huvudet. Bestäm dig och sedan finns det inget annat alternativ kvar. :)


Jag har energi som få andra men för det jag älskar. När det kommer till mindre roliga saker så är jag faktiskt ganska lat. ;) Jag är också ganska tråkig. Aldrig sugen på att festa eller göra sån´t jag inte gillar. Gör allt för att slippa undan även om jag motvilligt ställer upp ibland.. Man kan säga att jag är som en Greenpeace-aktivist som binder fast sig på en oljerigg för att visa sitt engagemang fast med min träning, liksom insnöad på min sak. ;)

Hur som haver, dags att gå vidare till de senaste dagarnas träning. I måndags blev det ett pass axlar och biceps på gymet tillsammans med Peter. Passet såg ut som följande;

Axlar
Axelpress 6 set
Sidolyft med handtag för ovansida axlar i cc 4 set
Flyes för ovansida axlar i maskin 4 set
Flyes för baksida axlar i maskin 4 set
Baksida axlar med rep i cc 4 set

Biceps
Stångcurl i cc 4 set
Scottcurl med hantel 4 set
Hammercurl med rep i cc 4 set

Gårdagen började med 14 km morgonjogg och sedan var det vila som gällde för min del. Imorse började jag dagen som igår fast med 13 km morgonjogg istället. I eftermiddag är det dags för bröst och triceps på gymet med Peter. :)

Ha en fin dag allihopa! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar