- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 14 oktober 2013

Underbara helg!

Gomorron!

Min helg har varit mycket trevlig och jag har hunnit med en hel del. :)

I lördags började jag och Leon dagen med en morgonjogg tillsammans på 6,5 km. Efter en stoor grötfrukost (bästa) och lite vilande på maten så sprang jag iväg mot stan för ett litet långpass. Solen sken och benen var pigga så det gick undan utan större problem och jag sprang runt stan lite och sedan en del terräng innan jag landade utanför Gymbolaget där Peter (som tränat) väntade på mig och vi åkte hem. Blev totalt 22,5 km med ett snittempo på 5:16 min/km denna lördag.

Första passet för i år med ullunderställ men vad gör det när solen skiner?? :)

På eftermiddagen åkte jag och Peter åter igen in till stan för att fira en av mina bästa vänner Linda som fyllt år och hade lite kalas. :) Blev tårta, bål, kaffe och mys där några timmar innan vi åkte hem till Leon och grillen.


Jag var helt slut på kvällen för natten till lördag sov jag så oerhört dåligt. Jag vet inte vad det är frågan om men helgsömnen lyser verkligen med sin frånvaro nu för tiden.. :(

Natten till söndagen blev något bättre men vaknade ändå flera gpnger. var det inte för att gå på toa så var det för att Leon snarkade så väggarna vibrerade.. Till slut var jag tvungen att flytta hans korg så långt från vårt sovrum som möjligt. Även då hörde jag honom braka, haha. :S

Söndags morgonen gav ingen sovmorgon då jag hade en benpass inbokat med coach Klint vid 10. Ut på en morgonjogg med lillen. Första km var benen trötta men sedan pinnade de på helt ok även om jag tog det väldigt lugnt. Totalt 13 km (varav 6,5 km med Leon) denna morgon.

Innan träningen hann jag sedan städa, tvätta, laga veckans matlådor och äta frukost. Bra jobbat tycker jag. :) Benpasset gick riktigt bra sen och jag är nöjd! Övningarna vi körde var:

Ben & rumpa
Knäböj
Stående benböj/press i ny maskin! Fanns hur många olika lägen som helst att köra på så den är verkligen toppen. Rörelsen blir fri även om det är lättare att lägga på för man får lite hjälp med balansen. Jag valde att köra där det tog mest på rumpan (såklart ;)). :)
Benspark
Omvänd hacklift
Liggande legcurl
Sidoutfall i Smith
Hip Abductor

Pink Lady!

Efter gymet fick jag köra rally hem och duscha snabbt innan det blev lunch ute med Peter. Eftermiddagen spenderades sedan mestadels på soffan med godispåsen och kvällen framför en bra film. En super-söndag med andra ord. :)

Nybadad lycklig hund fick ligga i sängen med husse och matte. <3

Imorse var benen rätt stela efter det tunga passet dagen innan. Rumpan var spänd som en fiolsträng och träningsvärken kommer inte bli nådig denna gång (precis som alltid när man kör med coach). :) Aktiv vila och därmed 7 km morgonprommis denna morgon. I eftermiddag väntar ett pass axlar och biceps på gymet med Peter. :)

Ha en fin dag allihopa! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar