- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 10 oktober 2013

Energilös!!

Gomorron!

Herregud så energilös jag är ända sedan den där skitbuffén i tisdags.. Det är verkligen som natt och dag! :(

Som jag berättade igår så var morgonlöpningen sjukt tung och det var minsann inte bättre igår eftermiddag på gymet.. :( Styrkan fanns där inte alls under bröstpasset och i bänkpressen så tog det så tvärstopp så hade inte Peter varit där och passat så hade jag blivit mos under stången.. :( Det gick lite bättre med triceps men fortfarande sjukt tungt och jag fick verkligen slita för brödsmulorna. :(

Övningarna vi körde igår var:

Bröst
Bänkpress 5 set
Lutande bröstpress 4 set
Flyes i maskin 4 set

Tricpes
Dips 4 set
Push downs med stång i cc 4 set
Press med rep över huvudet 4 set

Mage
Mördarbänken superset sneda och raka (maxreps) 6 set

Imorse var jag ändå positiv när jag och lillen skulle ut på vår morgonjogg och hoppades att jag fått tillbaka lite energi men inte.. Benen var tunga som bly och kroppen ville inte alls, kändes som jag inte ätit på flera dagar.. Ändå fyllde jag på bra igår. Börjar undra om det inte var nåt skit i maten i tisdags i alla fall? :(

Envis som jag är så blev det ändå totalt 14 km varav 6,5 km tillsammans med Leon. Det gick långsamt dock..

Lite glädje i mörkret. :)

Räknar inte med något inför eftermiddagens rygg- och rumpapass men jag ska göra mitt bästa. Hoppas att vinden vänt tills dess även om jag har svårt att tro det. :(

Kram C


2 kommentarer:

  1. Varför tränar du när du inte mår bra?
    Va rädd om kroppen, och låt den vila ut om du inte mått bra ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha! Jag är inte sjuk, bara energilös. Fatta hur många som aldrig skulle träna om det var en giltig orsak till att ligga på sofflocket!?

      Radera