- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 1 oktober 2013

Mycket energi!

Gomorron allihopa!

Styrkan igår eftermiddag gick över all förväntan! Innan var jag trött och omotiverad men när vi sedan började köra så var jag stark och det peppade igång mig rejält. :) Övningarna vi körde igår var;

Axlar
Axelpress 6 set
Raka hantellyft åt sidan 4 set
Flyes i maksin för baksida axlar 4 set
Flys i cc för ovansida axlar 4 set
Baksida axlar med rep i cc 4 set

Biceps
Scottcurl med hantel 4 set
Hammercurl med rep i cc 4 set
Bicepscurl i maskin 4 set

Jag var rejält stark i alla övningar och jag tror det beror på det (kanske lite väl) stora kaloriöverskottet i söndags. Hur som haver så var det riktigt skoj! :)


Somnade rätt skapligt igår också och vaknade ganska pigg imorse. Eftersom vi tränade ben i söndags förmiddag istället för eftermiddag så var träningsvärken något bättre denna morgon än den brukar vara. Började med 6,5 km morgonjogg med lillen och fyllde sedan på med ytterligare 7,5 km ensam, totalt 14 km denna morgon.

I eftermiddag är det dags för den där vilan som vi normalt sätt brukar ha på måndagar. Mina nya dubbdäck ska sättas på fälgarna och balanseras så de är redo när vintern kommer (kommer få hjälp med detta av en kunnig såklart). Tanken är även att kolla lufttrycket i däcken som sitter på bilen. :)

Myskväll väntar! <3

Ha en fin tisdag allihopa! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar