- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 25 oktober 2013

Rygg & roompa

Gomorron!

Passet igår gick beytydligt bättre än det i onsdags! Jag var stark och fick jättebra kontakt i alla övningar vi körde. Kändes verkligen kanon i kroppen. :) Övningarna vi körde igår var:

Rygg
Breda latsdrag 5 set
Smala latsdrag med krysset 4 set
Enarms rodd i Hammer 4 set
Sittande rodd 4 set
Kontaktövning lats 4 set
Ryggresningar 4 set

Rumpa
Höftlyft med viktad stång 5 set
Hipabductor 5 set



 
Denna vecka har jag sovit rätt bra varenda natt och inatt var första gången jag vaknade och inte kunde somna om. Detta var dock bara en timme innan jag ändå skulle gå upp så det var inte så farligt ändå. :) Började morgonen med 11,5 km morgonprommis i mörkret med lillen och benen var pigga på oss båda idag.

I eftermiddag är det träningsvila som vanligt och det ska handlas och fredagsmysas. Hoppas arbetsdagen går fort! :)

Ha en fin fredag allihopa! :)

Kram C

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det är en rumpmaskin! :)

      Radera
    2. Jag googlade. Jag saknar verkligen den maskinen på mitt gym, hade den på mitt förra. Enda övningen som verkligen tog i tu med insida lår-fettet!

      Radera
    3. Den är bra att träna insida lår i ja (fast jag tränar endast rumpan i den) men det går tyvärr inte att punktförbränna fett så för att bli av med det måste du förlora fett på hela kroppen. Tyvärr har vi alla depåer där det sitter extra hårt men det går att få bort där med om man bara bestämmer sig. Trägen vinner! :)

      Radera