- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 3 oktober 2013

Ett vinnande koncept!?

Gomorron allihopa!

Styrkan igår gick riktigt bra och jag behövde inte sänka mig i vikter denna vecka. Jag var till och med starkare i vissa övningar. Det verkade som kroppen tyckte det var bar med en vilodag efter axelpasset och gav mycket tillbaka igår när jag skulle köra bröst och triceps. :) #win

Övningarna vi körde igår var;

Bröst
Bänkpress 6 set
Lutande bröstpress 4 set
Flyes i cc 4 set

Triceps
Dips 4 set
Push downs med stång i cc 4 set
Press med rep över huvudet 5 set

Glömde helt bort att superseta magen som jag brukar göra på onsdagar. Kom på det när jag satt och åt sen på kvällen. Hoppas jag hinner med det idag på rygg och rumpa-passet annars hoppas jag hinna (läs:hitta motivationen) till att göra det i helgen. :)

Imorse var det återigen svinkallt när jag och lillen skulle ut på vår morgonjogg. Vintermunderingen på och sedan avverkade vi 6,5 km tillsammans i kylan. Leon tycker dock det är skönt att springa när det är så här svalt. Tror han har sin prime mellan 5-10 minus om jag ska va ärlig. Tjock vattenavstötande päls gör sitt. ;)

Det enda tråkiga med vinter är att man inte får bada då tycker Leon. ;)

Efter att jag lämnat av Leon så fortsatte jag med ytterligare 7,5 km ensam. Höll värmen ganska bra fram tills i slutet då det kändes som temperaturen sjänk rätt rejält och jag började tappa känslen i fingrarna (trots två par vanatr varav ett par är tjocka!!). Har känt av det tidiagre år också på vinterhalvåret, strax innan fem så blir det helt plötsligt ännu kallare för att sedan bli lite varamre igen vid 06-hugget. Konstigt de där.. Totalt 14 km denna morgon.

I eftermiddag är det som sagt dags för ett rygg och rumpa-pass. Föroppningsvis ska jag köra tillsammans med coach men igår var han trasig i sitt knä och kunde inte gå + att en i personalstyrkan gått och blivit sjuk.. Så vi får väl se om vi kan köra ihop eller inte. Länge sedan nu så jag hade sett fram emot det dock.


Hoppas ni får en fin torsdag!

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar