- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 9 november 2011

Omstrukturerat träningsschema för veckan!

Redan onsdag, dagarna bara flyger förbi! :) Idag var de en riktigt tjock dimma ute när jag och Lilleman gav oss ut på vår 11,5 km morgonprommis. Benen kändes relativt lätta fast jag kört ben bara några timmar innan, det tackar vi för. :) Passet igår gick i alla fall bra. Körde på som vanligt men kände mig något trött i benen. Övningarna jag körde igår var:

Ben
Knäböj5 set
Utfall med hantlar 3 set
Sittande legcurl 4 set
Benspark 3 set

Mage
Mördarbänken, raka med viktskiva 5 set
Mördarbänken, sneda med viktskiva 5 set

Bilresan till jobbet var riktigt obehaglig för den tjocka dimman kom och gick och på vissa ställen såg jag inte ens vart vägen gick! Fick köra så långsamt så långsamt. Som tur är så kom de en och körde om mig och sen kunde jag haka på honom. Det är lättare med en bil framför för då ser man vart vägen går i alla fall. ;)

Imorgon åker jag på konferens med jobbet strax innan lunch. Vi ska bara några mil bort till ett fint hotell med spa. Vi börjar med lunch när vi kommer fram och sedan börjar vår "utbildning" under eftermiddagen. På kvällen blir det bubbelpoolen och fin middag. :) Vi ska sova över natt så det blir även hotellfrukost, utbildning under förmiddagen och lunch dagen efter. Tror vi slutar runt tre och då åker jag hem direkt. :) Har tagit kontakt med hotellet och inget gym öppnar försen sju så det kan inte bli träning för mig då frukosten börjar 07.30. :( Är lite ledsen över detta men min kropp mår nog bra av en vilodag och att få sova ut lite på morgonen. Om jag nu kan sova när jag är så van att gå upp tidigt. Sover ju aldrig längre än till 05.30 ens på helgerna och på fredag kan jag sova till minst halv sju, haha. ;)


Allt detta betyder att jag ikväll måste köra mitt torsdagspass för att hinna detta denna vecka så det blir alltså axlar och triceps i eftermiddag. Jag kommer även att köra min fartlek imorgon bitti innan jag åker till jobbet istället för på fredag. De hade inte ens upplysta gator vid hotellet så jag kan inte ge mig ut och springa heller nämligen. :( Men detta blir nog bra, då har jag massor med energi till lördagens träning istället. :) Det svårate under denna vistelse blir att äta nyttigt, hoppas de har bra alternativ att välja mellan. Ska göra mitt bästa! :)

Hoppas ni får en underbar dag! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar