- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 15 oktober 2012

Bilder från loppet!

Gomorron allihopa!

Så var det måndag igen. Blev inte alls så mycket av att sova igen tid i helgen.. Sov nästan inget natten till söndag och även inatt blev ömnen lidande av en massa mardrömmar. :( När klockan ringde imorse så var TV:n på (Peter är förjävlig på att inte stänga av TV.n när han ska sova), vanligtvis så brukar jag vkana mitt i natten av den och åtminstone få sista timmarna i lugn  och ro men denna natt hade jag inte gjort det och den var antagligen en bidragande effekt till mardrömmarna. :( Jag är alltå sjukt trött idag.. Känns lite deppigt för jag vet att jag inte komma kunna sova igen tiden nu i veckan utan detta kommer väl bara byggas på antar jag.. :(

Första löpturen efter loppet tog jag nu på morgonen. Började med en orgonjogg med Leon på 4,4 km (snittempo 5:39 min/km) och sedan gav jag mig ut på egen hand en lite sväng. Jag skulle ljuga om jag inte sa att benen var lite slitna och trötta.. Det kändes att jag sprang i lördags kan vi väl säga. ;) De var ändå glada att få springa igen och ville pinna på fortare än de faktiskt orkade. Jag tog det dock lugnt och rundan blev 8,37 km i snittempo 5:25 min/km. Helt lagom idag. :)

Nu har jag fått några bilder från loppet som min platspappa Åke tog (klicka på bilden om ni vill se större). Håll tillgodo! :)

Starten. Ser ni min rygg? Ungefär i mitten. :)

Inbromsning för att inta vätska. Står alltid still när jag dricker. Jag kanske förlorar några sekunder men jag får o andra sidan i mig all vätska och tar alltid igen det senare. 

Iväg igen!

På slutet tror jag. Åke tog denna bild från bilen när han körde mot målet. Syns ju inte att jag lider som jag gör. Tur är väl det, då hade väl sjukpersonalen rövat av mig från banan. ;)

I eftermiddag så har jag tänkt att gå till gymet igen. Nu är det dags att återigen koncentrera sig lite på styrkan. :) Axlar, bröst och triceps står på schemat idag. :)

Ha en fin måndag allihopa! :)

Kram C

8 kommentarer:

  1. Det där med att vakna av att tv´n är på känner jag ingen. Mannen har alltid på tv´n innan han ska sova och somnar såklart med den på...tröttsamt. Men det finns i alla fall på våran en timer så att den stänger av sig självt ;O)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, riktigt tröttsamt! Det finns timer på vår med men Peter sätter aldrig på den! Detta trots att jag bett honom såå många ggr. :(

      Radera
  2. Hej! Hittade hit när jag googlade på Å-stadsloppet. Jag är tjejen med rosa tröja på dina bilder vid vätskekontrollen. Jag sprang om dig där men sen tog du mig på slutet. Grattis till tiden!! Starkt jobbat särskilt med tanke på att du hade ont i magen. Det syntes inte alls, jag tyckte du såg urstark ut! Själv är jag jättenöjd med min tid, pers med 4 min. Hälsningar Ingrid Z

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ingrid!

      Va kul! Då fick du två bilder på dig också då! :) Minns att jag noterade där när jag sprang bakom att vi hade samma skor (Kinvara 3) fast olika färger. :)

      Tack så mycket! Jag är jättenöjd med tiden men det var en riktigt obehaglig upplevelse. Är dock riktigt glad att det inte syntes (fast min plastpappa sa att jag såg väldigt lidande ut på blicken när han såg mig. :() :) Grattis till ditt nya pers! 4 min var ju med råge också!! :)

      Radera
  3. Tack ska du ha!
    Åh, mina Kinvara 3! Är du lika nöjd med de skorna som jag är? Jag köpte dem som snabbskor för ett par månader sedan, men nu springer jag bara i de skorna. Lätta, snabba, men ändå studsiga och mjuka. Och när man börjar bli trött hjälper de en att orka hålla ett bra löpsteg.../Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, helt klart bästa skorna jag haft! Springer typ bara i dem också nu, endast en del andra pass i andra skor (bara för att jag har fler och får dåligt samvete ibland ;)). Kul att höra att du gillar dem lika mycket som jag! :)

      Radera
  4. Ramlade in här via ett antal bloggklick och stannade kvar då jag såg att du sprang Åstadsloppet i lördags. Jag var och kikade och känner igen dig :) Bra sprungit och intressant blogg!
    Jag skulle oxå ha sprungit men pga förkylningar o annat har min långdistansträning inte blivit som jag tänkt mig i höst. Nu satsar jag mot nästa säsong.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jasså såg du mig springa? Va kul! :)

      Tack så mycket! :)

      Så där är det ju tyvärr ibland.. Förkylningar bara ställer till det. :( Jag har lyckats hålla mig ifrån dem än så länge denna höst (ta i trä) som tur är.

      Lycka till med träningen så hoppas jag vi ses på tävlingar nästa år! Om inte tidigare så på Å-stadsloppet. Jag måste ju få uppleva banan igen för nu minns jag inte alls speciellt mycket eftersom jag var fullt koncentrerad på att klara mig runt i lördags. :( Tror dock jag hoppar sportdrycken nästa år! ;)

      Radera