- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 19 oktober 2012

Vilken natt!!

Gomorron allihopa!

När jag säger att jag inte sovit nästan något alls inatt så överdriver jag inte!

Igår efter jobbet så åkte jag hem till mina föräldrars hus som planerat. Skyndade mig på så jag skulle komma ut på min löprunda så fort som möjligt då Åke skulle åka iväg på sin bastu-dejt med grabbarna (gubbarna!!??) tidigt (ni vet, ju äldre man blir desto tidigare börjar man, verkar dock inte som man avbryter festen tidigare dock ;)). Jag svirade om lite fort och gav mig ut. Denna dag var planen att springa asfalt och Kinvaran satt på fötterna. Inget krav på tempo eller distans utan bara ett skönt själspass. :)

Luftfuktigheten var hög då det regnat hela dagen och det låg som en dimma i luften av små, små vattendroppar. Mysigt! :) Jag sprang runt i Lindö (området där mina föräldrar bor) och utforskade lite nya gator som jag aldrig varit på innan. Rundan var riktigt skön förutom ett mindre missöde när en fluga fick för sig att köra rakt in i mitt ena öga så jag blev blind för en liten stund. ;)

Totalt blev gårdagens distanspass 12,37 km i snittempo 5:13 min/km (tror jag, har inte med min min antagent så har inte lagt in passet och minns inte riktigt men inte långsamamre iaf).

När jag kom hem så var det knäpptyst utanför huset. Jag trodde nästan att Åke hade tagit med sig hundarna. Eftersom lilla Buser inte är van att vara själv så hade jag förväntat mig ett skall eller två åtminstone. ;) Men tydligen så räckte Leon som sällis för hans del. :)

Efter dusch så länsade jag skåpen och hittade en massa gott att äta till kvällis (mamma har verkligen ALLT hemma :D). Efteråt så blev det ett (stort) gäng nötter till efterrätt framför TV:n innan det var dags för kvällsrundan med hundarna.

Buster älskar att mysa!

Sötis!


Leon (stackarn) fick ge upp och ligga själv i soffan brevid. *ledsen fis* :(

Hade planerat att gå upp ungefär som vanligt imorse och sedan åka till jobbet tidigt (alltid bra med mer flex även om an har minst 22 timmar plus ;)) så lade mig redan åtta. Trött som ett ägg efter att ha fått vara lektant åt Buster hela kvällen. Han ska vara med heeela tiden och stackars Leon ger med sig för att han inte orkar bråka om min gunst (som han annars får till 110 %).


Busfröt! Håret var skoj, haha! ;)

Väl i sängen så skulle Buster upp (såklart) och han lade sig på min mage. Nu var Leon trött på att Buster ockuperat hans matte hela kvällen så han skulle upp ovanför! Då ville Buster med ligga upp vid mitt huvud (såklart) men nu sa Leon ifrån (för första gången) och morrade åt Buster, haha. Buster gav sig direkt den rackarn och jag kunde inte låta bli att le lite åt mitt söta hjärta som låg så tätt, så tätt. :) Så där låg vi, Busse-Bus på min mage och Leon vid mitt huvud halvt på mig. Jag kände mig som en sardin i en burk och kunde inte röra mig. ;) Som ni förstår så var det omöjligt att sova så här! Jag vsste dock att Leon inte skulle palla med och ligga så tätt speciellt länge (han blir så fasligt varm) men han stod ut länge dock. Till slut hoppade han ner och snart därefter skulle Buster också ner (han gör heela tiden som Leon). Buster är ju en liten fis och vågar inte hoppa ner från höga sängen själv så när han vill ner (eller upp) så piper han så man får hjälpa honom.

Min matte!

Buster fick ge sig denna gång..

Äntligen ensam i sängen tänkte jag och hann nog bara precis somna innan Buster skulle upp igen. Vaknade av att han pep och slickade mig i ansiktet stående på baktassarna vid sängen, haha. ;) Upp med Buster och då skulle även Leon upp. Han hoppar iaf själv men han måste bli uppbjuden (får inte lova att bara komma upp utan att matte sagt att det är ok). Sen blev det för varmt igen och Leon hoppade ner, sen skulle Buster ner.. Och så gick det om och om igen heela natten tills "det blir inte så sent, jag kommer senast 22"-Åke kom hem 01.40 då det blev ett jäkla liv på "vakt-hundarna". Han var rätt högljudd också och säkerligen lite på lyset (ni vet väl vad som händer när man dricker alkohol i bastun?? ;)). Efter att han pratat (gormat högt) med hundarna i en kvart så kom han upp och frågade om jag var vaken!!?? Jag svarade att jag skulle upp och en och en halv timme så det skulle vara bra om han kunde ta med sig lillen ut och låta mig och Leon sova lite. ;)

När dörren var stängd så var det äntligen dags för lite sömn. Leon fick nu ligga i sängen på kudden brevid och låg där ändå tills vi gick upp. Jag fick nu sova lite och även om det var trångt i sängen så sov jag tungt. :)

Äntligen lite lugn och ro!


Vid kvart i fyra så gick jag upp och tog på mig kläderna, släppte ut Buster på tomten och sedan gav sig jag och Leon ut på vår morgonrunda (Buster är så liten så han får inte gå långt än). Blev 11 km pw i mörkret. Mestadels gick vi på upplysta gator men även lite i skogen. Jäklar va svart det var där! Såg inte ett skit kan jag lova! Konstigt nog så berördes inte Leon alls av mörkret. En annan fick dock plocka upp "hitta bajset"-lampan (världens minsta lilla led-laampa) och lysa för att inte bryta fötterna. ;)

Väl hemma igen blev det en dusch och lite fix innan det var dags för frukost. Lyckades med att inte sätta på locket ordentligt på shakern så fick protein över hela mig när jag skulle skaka (hade inte med mig fler jobbkläder än de jag hade på mig och gårdagens outfit dessutom) och jag blev helt dyngsur! Lyckades dock fixa till mig skapligt och koka gröt utan missöden. ;)

Kom iväg ungefär som vanligt till jobbet men det är betydligt närmre från Lindö så jag stämplade in redan 06:35 på jobbet. Garanterat först denna dag, haha! ;)

Nu är ögonlocken tunga efter en hård natt (att ha en liten och samtidigt en avundsjuk stor är minsann inte en barnlek märkte jag ;)) men jag ska försöka att göra mitt bästa för att hålla mig vaken hela dagen. Efter jobbet blir det träningsvil och sedan mysmiddag med Åke och mamma till kvällen.

Försökte ta en närbild för att visa mina röda ögon men det gick väl sådär.. Vi kan väl säga att de är tur att det finns mascara! ;)

Hoppas ni får en fin fredag! :)

Kram C

3 kommentarer:

  1. Vilket mysigt inlägg :-) Jag log nog under hela läsningen. Han verkar gosig, valpen! Tråkigt att du inte fick nån sömn bara, jag känner igen det där ;-P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är jättegosig! Krävande också, haha! Känner mig rätt nöjd med Leon nu och är inte alls så sugen på en egen valp som innan. ;) Och jag förstår att du vet hur de är med sömnen! Första valp och sedan bebis, du klarar väl allt nu! ;)

      Radera
    2. Jag förstår det ;-P

      Mm-hmm! I'm Superwoman now ;-)

      Radera