- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 26 oktober 2012

Minsgrader och snålblåst

Gomorron allihopa!

Igår efter jobbet så började jag med en löprunda själv. Hade ju bestämt att springa en sväng med Peter men eftersom han gärna spinger lite kortarebrukar jag ta en extra sväng själv innan. :) Benhinneinflammationen kändes inte av när jag sprang och benen kändes pigga. Fick hålla igen bitvis när de pinnade iväg, var ju meningen att det skulle va ett vanligt distans. :) Totalt blev rundan 7,18 km och snittempot 5:01 min/km. När jag var klar med min sväng så sprang jag hem och hämtade Peter och sedan gav vi oss iväg. Blev ytterligare ett varv av rundan jag sprang precis innan men tempot var något lägre, 5:31 min/km i snitt. Lät Peter bestämma hur fort han ville springa och han var pigg i början och lite tröttare på slutet (som vanligt ;)). Han börjar alltid starkt fast jag brukar säga till så vi sänker tempot lite, annars finns det ju risk att han inte orkar hela vägen tänker jag. Totalt blev gårdagens löprundor 14,34 km.

Blev en vadmassage sen igår kväll, glömde totalt bort det förra veckan så det var välbehövligt (och gjorde ont ;)). :) Somnade ganska skapligt tror jag men vaknade och var pigg vid två-tiden och kunde inte somna om.. Så jag är ganska trött idag. :( När jag och Lilleman skulle ge oss ut imorse så var det -4 grader och snålblåst. Blev att ta på sig vinterjackan och understället denna morgon. Frös inte alls med min "Kenny-luva", den skyddar fint kan jag lova. :)



Känner fortfarande av benhinneinflammationen.. Hoppas det försvinner snart! Imorgon kommer jag inte gå lika långt, hoppas det gör skillnad. :)

I eftermiddag så blir det träningsvila och storhandling. Antar att jag kommer slockna tidigt ikväll också. Funderar på att följa med på ett långpass med klubben imorgon förmiddag, länge sedan nu.. Under dagen är det tävlingar på mitt gym och efteråt middag och fest. Känner mig dock inte alls speciellt peppad så vi får se om jag går. Peter ska iväg på en grabbkväll och jag brukar välja att va hemma hos Lilleman istället i sådana lägen. ;)

Hoppas ni får en fin fredag! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar