- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

lördag 27 oktober 2012

Bittra människor

Jag förstår mig inte på bittra människor som gärna vill klanka ner på andra och gärna påpeka fel med hur andra lever sitt liv. Om någon mår bra och trivs med sig själv och sitt liv, kan man då inte bara vara glad för dennes skull? Är det så svårt?

Jag har ända sedan jag lämnade mitt "soffpotatisliv" och hittade kärleken till träningen fått ta skit från många. Att jag tränar för mycket, sliter ut mig själv, borde vila mer, vara rundare, osv osv.

Kan inte folk bara acceptera att jag valt att leva på det sätt jag gör? Jag känner mig aldrig tvingad till att träna mycket, jag gör det för att jag VILL och för att det får mig att MÅ BRA. Allt jag gör ger mig något här i livet.

Löpningen skänker mig ro i själen och glädje. Jag springer inte för att bli bäst eller bättre än någon annan, jag springer för MIN egen skull.

Jag går mina powerwalks för min bästa väns skull. För att ge tillbaka lite av all glädje och kärlek han ger mig (och bara för de så har jag världens lyckligaste hund) och det ger mig så otroligt mycket glädje att se honom må bra. Långprommisarna är hans höjdpunkt på dagen och det skulle jag aldrig ta ifrån honom frivilligt.

Jag styrketränar för att jag tycker om att ha en stark, snygg, vältränad kropp. Det ger mig även lite omväxling från löpning och gång, en helt annan typ av urladdning. Kontraster som ger varann så mycket mer än man tror!

Vad alla bittra (och kanske missnöjda med sig själva??) människor behöver inse är att kroppen är byggd för att röra på sig. Allt handlar om att vänja den med sitt ursprung och vad den är till för. :)

6 kommentarer:

  1. Bittra människor kommer förmodligen alltid att vara bittra, så vidare de inte hittar något aktivt att brinna för. Skit i dem och fortsätt med det som gör dig glad :-) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, tyvärr är även en del av de som redan brinner för något bittra de med ibland.. Fattar bara inte varför. Tror inte riktigt de förstår att deras kommentarer faktiskt sårar. :( Men de är klart jag ska fortsätta leva mitt liv som jag vill, det är inte jag utan de som förlorar på att bete sig. :)

      Radera
  2. Underbara lilla C! Du ska bara får höra vad dom säger inom hundvärlden till mig. Jag tränar och tävlar inte hund lika mycket längre för att jag tycker det är roligare att springa och styrke träna. Har man Malle så MÅSTE man tävla? Mina hundar får mycket mer aktivitet än dom som får sitta i bilen flera timmar då matte/husse ska glänsa på plan inför andra. Jag springer för att jag mår bra och för att det är så jävla kul! Livet är för kort för idioter C! Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Folk är inte riktigt kloka! Det är klart att du inte måste tävla dina hundar! Det är precis som att vissa tycker att jag "kastar bort" Leon för att jag inte ställer ut honom (bara för att han vunnit de tävlingar han var med i innan jag köpte honom), helt sjukt. Det absolut viktigaste är väl att hunden mår bra?? Jag är helt säker på att de trivs bra mycket bättre i skogen med dig än som ett objekt på plan. Du är så rätt så rätt, vi ska inte lägga ner energi på vad andra tycker. Det viktigaste är att vi (och våra hundar såklart) mår bra. :) Kram!

      Radera
  3. Be de bittra att istället för att klanka ner se dig som en inspiration. Jag läser din blogg varje dag och det hjälper mig att vilja öka och ta i lite med på varje löppass.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk om jag sa så, då skulle jag inte bara vara självdestruktiv i deras ögon utan dryg också, haha! ;) Du förstår inte hur glad jag blir av att kunna inspirera dig! Jag har så mycket glädje för att träna och allt jag vill är egentligen att alla ska få känna lika som jag. Tack och keep up the good work! :)

      Radera