- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 17 oktober 2012

Lerigt, blött och underbart! :)

Gomorron allihopa!

Igår flexade jag ut tidigt för att hinna springa i skogen innan det blev mörkt ute. Länge sedan jag sprang terräng nu och jag hade tänkt mig ett lugnt och skönt pass.

När jag började springa så märkte jag hur mycket regnet faktiskt förstör! Första biten sprang jag nämligen i ett anlagt spår och det var sjukt upptrampat och svampigt. Sjönk ner djupt för varje steg vilket gjorde det betydligt jobbigare att springa. Här snackar vi mjukt underlag! Det var som att springa i en säng, haha. ;)

Efter en dryg kilometer kom jag dock ut i skogen och där var underlaget inte alls lika mjukt. Här var det därimot väldigt lerigt och blött men det tycker jag bara är mysigt. Sprang i min egna lilla värld och klafsade runt. Fötterna var dyngsura efter bara en kort stund. ;) Kom att tänka på hur underbart det faktiskt är att springa i skogen. Det var så länge sedan nu.. En massa tävlingar har gjort att jag prioriterat bort detta på sistone.. :( 

Måste återigen påpeka hur mycket jag älskar mina nya terrängskor! När man sprungit runt i terrängen länge med ett par tunga skor som blir som bly när de blir blöta så kan jag meddela att man uppskattar ett par lätta terrängracers. :)

Mina Asics Gel Fuji Racer (innan första gånge jag använde dem, inte lika rena och fina nu längre ;))

De sista kilometrarna av rundan sprang jag återigen i ett spår med svampigt underlag. Kan lova att det gäller att ha lätta snabba fötter för att inte fastna eller trampa snett. ;) Så kul att skutta runt och en utmaning för mig som inte gjort detta på länge. Jag uppskattade verkligen varenda sekund av passet igår. Det gick ganska mycket fortare än jag hade tänkt mig men det var så kul så jag kunde inte låta bli! Sen så är det som känns snabbt i terräng inte lika snabbt i verkligheten såklart eftersom det är bra mycket jobbigare än att springa grus eller asfalt. Totlat blev min rundan 13,1 km och snittempot 5:20 min/km.

Nu blev jag rejält taggad på att springa mer terräng men tror att detta tyvärr blev sista passet för en runda efter jobbet.. Det blir mörkt så tidigt nu och bara tidigare för varje dag som går.. Får försöka springa terräng på helgerna när jag kan springa på dagen istället helt enkelt. :)

I eftermiddag så blir det ett gympass med Peter igen. Denna dag är det dags för rygg, bicpes och mage. Efter träning, dusch och kebab (hoppas jag :)) så ska jag packa en stor väska med mina och Lillemans saker. Peter ska åka på en fisketävling torsdag- lördag kväll så jag och Leon ska "flytta" hem till mamma till på lördag. Jag behöver barnvakt åt Leon när jag jobbar och min platspappa är pensionär så det passar ju bra. :) Mamma är i Norge till fredag kväll och min platspappa ska bort imorgon kväll så jag och Leon ska vara barnvakt åt Buster då. :)

Busse-Bus :)

Hoppas ni får en fin onsdag! :)

Kramar C

2 kommentarer:

  1. Vilken sötis!
    Kul med variation i löpningen, imponerande. jag hade nog mest svurit åt att det var så lerigt =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De hade jag med om jag hade haft på mig några av de andra paren skor! Men nu hade jag förberett mig på ett riktigt grispass och terränskorna var på (om de är snygga och rena används de inte rätt ;)) så då var de bara skoj! Sen känner man sig lite som en unge när man springer rakt igenom lervällingen och bara ler åt de (som man gjorde när man var liten och inte tvättade själv ;)). :)

      Radera