- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 18 oktober 2012

Hemligt insmusslad i kommunhuset

Gomorron allihopa!

Nu har jag precis lämnat av mitt lilla hjärta till "morfar" och Buster som han ska få leka med idag. Jag smusslade in Leon här på jobbet imorse strax innan sju fast hundar är bannlysta i kommunhuset. Men de förstår väl vem som helst att lillen inte vill sitta och glo i bilen i 40 minuter och vänta på sin skjuts? Vi mötte en tant som jobbade här men hon förstod. ;) Annars så var det bara vi här på första våningen denna morgon. :) Snacka om att det var spännande att få följa med in på jobbet med matte. Leon var helt till sig, haha. Sötnöten! :)

På hemligt uppdrag på mattes kontor ;)

Styrkan igår gick riktigt bra faktiskt!Körde ett högt tempo och var stark! :) Övningarna jag körde igår var:

Rygg
Breda latsdrag 6 set
Stående rodd med omvänt grepp 5 set
Ryggresningar 4 set

Biceps
Stångcurl (med samma stång som rodden fast mindre vikt) 5 set
Hammercurl 4 set

Mage
Mördarbänken raka 4 set (måånga reps)
Mördarbänken sneda 4 set (måånga reps)

Tri-setade stångrodden med stångcurlen och magövningarna som vanligt. Så jäkla skönt att hålla högt tempo och svettas ordentligt! Tror att min kärlek till högt tempo kommer av att jag är så förtjust i konditionsträning. Om jag håller ett högre tempo på styrkan så påminner de lite om varandra och jag får (nästan) samma lyckokänslor. :)

Igår efter styrkan så skyndade jag mig hem och duschade och tvättade håret i ett rasande tempo för att hinna inna Peter kom hem med vår goda onsdags-kebab. :) Efter maten så var det dags för mig att packa. Mycket grejer blev det, haha! En ganska stor väska med hjul, en halvstor axelbandsväska och två påsar. ;) Men då ska man ha i åtanke att jag även har med en massa grejer till Leon (;)) och sen två par löparskor med kläder till två pass, gå-skor och kläder, vätskerygga, kläder till fredag, myskläder osv.. :)

Peter hjälpte mig och bar ner nästan allt till bilen när han åkte imorse, så himla snäll! :) Nu får vi inte ses försen sent lördag kväll.. Undrar om vi någonsin varit ifrån varandra så länge under våra 7 år tillsammans? Inte mer hur som haver. :S

I eftermiddag så åker jag som sagt hem till mamma och Åke där jag och Lilleman ska bo fram till lördag. Ikväll ska vi vara barnvakt åt Busse-Bus. :) Jag tänkte ta och springa ett litet distanspass efter jobbet också. Det är tanke i vilket fall. :)

Hoppas ni får en underbar torsdag! :)

Kram C

1 kommentar: