- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 24 oktober 2012

Ska de aldrig gå över??

Gomorron allihopa!

Träningsvärken från helvetet (ja, nu är jag sådär dramatisk igen men det är allt befogat ;)) hade ju inte lagt sig det minsta tills igår eftermiddag.. Fick ställa in löppasset och ge mig iväg till gymet istället. Som tur var så lyckades jag övertala Peter att byta dag även han så jag fick sällis. :)

Därav blev det ett rygg, biceps och magpass igår eftermiddag. Övningarna jag körde igår var:

Rygg
Breda latsdrag 5 set
Stångrodd med omvänt grepp 6 set
Ryggresningar 4 set

Biceps
Stångcurl 6 set
Hammercurl 4 set

Mage
Mördarbänken raka 4 set (alltid minimun 20 reps/set när jag gör mage)
Mördarbänken sneda 4 set

Tri-setade stångcurlen med stångrodden och magövningar som vanligt. Gillar som sagt det höga tempot och när jag ändå inte satsar på att bygga massa (bara underhålla det jag har) så är det inte lika mycket fokus på hur mycket vikt jag kan ta i övningen utan kan hålla mig till lite högre reps (max 10 dock) och lägre vikter (vilket är ett måste om man ska köra så många övningar på rad utan någon direkt vila). :) Blev i vilket fall ett svettigt och bra pass och jag är nöjd! :)


Stångrodd är samma övning som Old T-bar (på bilderna) men med rak stång. Omvänt grepp betyder att jag har handflatorna uppåt när jag greppar stången (som när man kör biceps). Jag tycker att jag får bättre kontakt då. :)

Nu till det tråkiga.. Jag har fortfarande världens inflammation i benen.. Värst är framsida lår som uppriktigt värker av minsta lilla. :( Men nu jäklar ska jag minsann springa lite i eftermiddag i vilket fall! Får väl ta ett lugnt pass helt enkelt. Inte så att jag tränar till någon tävling nu så jag tar kvalitén när jag känner för de. Vinter-träningen ska vara skön har jag bestämt (även om jag ska köra kvalité så kommer det inte vara lika mycket som innan). :)

Förresten så har jag åkt på benhinneinflammation igen efter gårdagens morgonprommis. Jag får det ibland när jag powerwalkar, det är lätt att spänna sig där när man går fort och sätter i hälen först. Brukar tänka på det när jag går eftersom jag hade problem praktiskt taget jämt när jag var yngre.. Men igår så hade jag ju så sjukt ont när jag gick så spände mig troligtvis en del. :( Känner aldrig av det när jag springer eftersom jag landar på framfoten och då inte spänner benhinnorna, men jag kan ju inte springa jämt så många mil som jag avverkar till fots i veckan. ;)

Hoppas ni får en fin onsdag! :)

Kram

10 kommentarer:

  1. Ja du... det där med ont i benhinnorna är icke att förakta, akta dig ;-) ! Och du, det var väl rätt så bra att du ställde in tisdagspasset? Det verkar ju ändå inte vara nåt att ha för dig! Ta hand om benen, inflammation låter inte alls bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej du. :( Men jag har haft det till och från i flera år. Är inte på samma ställe som dig utan precis där foten övergår till ben (om du förstår vad jag menar?), brukar spänna mig där när jag går fort och sätter i hälen förts. Brukar inte känna av de när jag springer alls. Ska prova lite idag efter jobbet så får vi se. Träningsvärken är bättre nu i alla fall. :)

      Radera
  2. Usch då, inget kul med inflammationer. Hoppas det går över snart! Jag får också lätt ont när jag powerwalkar. Går ju så pass mycket inåt med fötterna så jag skulle behöva fixa inlägg till mina skor... Nu har jag dock ett par skor som ska vara till för oss som pronerar (stavning?) med fötterna. Det är stenhårda på insidorna vilket gör det näst intill omöjligt att gå inåt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag också! Jag har individuella inlägg i mina skor eftersom jag har knölar på yttersidan av båda fötterna som gör ont vid tryck. Kan rekomendera det. :)

      Radera
  3. Förresten, köpte inte du nya skor för ett tag sen? Kanske är dem som gör att du får ont?

    ...och snälla rara du? Jag jag ber med min snällaste röst, kan inte du ta bort den funktionen där man måste skriva in en bokstav och sifferkombination innan man kan posta sin kommentar? ;-) Jag skriver alltid fel!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, jag har inte sprungit i dem fler gånger! Ekonomiskt va? Ska se om jag kan ge bort dem till mamma eller något om ingen vill köpa. Tittar på nya nu igen, har flera olika redan men får aldrig nog tydligen. Jag är likadan med träningsgrejer som andra tjejer med vanliga kläder, haha! ;)

      Hur tar jag bort det då? Är inte det något spam-skydd som google har? Jag är inte så teknisk! :S

      Radera
    2. Haha, jag känner igen det där! Jag har galet mycket skor, några har jag aldrig ens använt. Impulshandlar för mycket.

      Hm, jag tog bort det på min. Minns dock inte hur jag gjorde. Inställningar nånstans...

      Radera
    3. Jag ska undersöka! :)

      Radera
    4. Ok, nu har jag fixat! Hoppas det blev rätt nu! :)

      Radera