- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 20 januari 2011

C aka Kenny

Spinningen igår gick kanon! Jag hade massor energi och gav verkligen allt! Jag fick ont i mina "trampdynor" (;)) under passet. Troligen beror de på att jag stått upp mycket under dagen och inte använder de bästa skorna när jag spinnar.. Tyvärr så är man ju en fattig student så köpa nya skor står inte högst upp på priolistan.. :( Jag tyckte det kändes som många i salen stirrade på mig igår. Visst cyklar jag som en idiot men det är väl meningen att att man ska anpassa passen efter sin egen nivå? Att man hela tiden ska ge allt? För mig krävs det ganska mycket eftersom jag har turen att ha en jättebra syreupptagningsförmåga.. Jag går till gymet för att TRÄNA och inte för att lulla igenom ett pass och döva mitt dåliga samvete. jag älskar att ge allt och gör det för att jag tycker att det är roligt. Ingen idé att gå till gymet om jag inte ska ge allt tycker jag.. Nu vet jag ju inte om de var därför de stirrade, jag kanske bara såg konstig ut, haha! ;) På tal om det så mötte jag min favvospinledare på vägen från gymet. Jag sa hej och han kollade runt och undrade vem det var. Tittade rakt på mig och kände inte igen mig. Jag har en luva på min jacka jag går till gymet i som endast lämnar ett litet hål att titta ut igenom så jag öppnade lite så kände han igen mig, haha! Bilarna brukar inte vilja stanna vid övergångsstället när jag går till och från gymet, kan det vara för att jag ser ut som Kenny i South Park?


Jag ser verkligen ut så här. Om ni ser en Kenny så är det troligen jag, haha! ;)

Min favvoledare har passet efter det jag var på. Hade gått på det om det inte var så sent på kvällen. När man går upp 03:45 på mornarna kan man inte träna till halv nio.. Då hinner man inte varva ner så man hinner få tillräckligt med sömn. :(

Imorse gick jag och Lilleman upp 03:45 för att jag skulle hinna träna innan skolan. När vi kom hem blev det att slänga i sig frukost och sedan dra till gymet. Var där 06:40 och började med att jogga 5 min för att värma upp benen som skulle få stryk idag. :) Passet gick riktigt bra fast jag gått precis innan och spinnade igår kväll. hade förväntat mig att vara lite svagare och tröttare än vanligt men så var det inte. :) Körde på i ett bra tempo så jag hann med kondition efter. Idag blev det 20 min crosstrainer och sedan ett avslut med 5 min jogg på löpbandet.

Efter gymet skulle jag tvätta håret och upptäcker att den där jäkla hyresvärden har sänkt trycket i vattenledningarna! Alltså vattnet rann inte alls om man höll slangen uppochner.. Jag har ganska mycket hår så det tog hur lång tid som helst att skölja. Om han nu tror att han ska spara pengar på det här har han fel! Det tar 10 ggr längre tid att duscha nu och dessutom blir man irriterad på kupen. Dags för mitt första klagomål till honom tror jag. Under alla år vi bott här har vi aldrig klagat så då borde det väl vara ok att få göra det nu antar jag.

Hann i alla fall ta mig till skolan i tid efter mycket stress (PGA DEN SNÅLA HYRESVÄRDEN) och har varit där större delen av dagen. Nu har jag pluggat och lämnat in det sista (hoppas jag, kan ju få komplettering) innan praktiken.

Nu blir det mys med Lilleman framför TV:n. Vi har FF ikväll när husse är på grabbmiddag. Lilleman tycker det är skönt för då får han ligga på husses plats och breda ut sig..

 ♥

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar