- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 21 september 2012

Benen är (typ) tillbaka! :)

Gomorron allihopa! :)

Äntligen fredag och helgen stundar- de gillar vi skarpt! :) Igår eftermiddag så blev det ett löppas igen. Tänkte försöka mig på lite lätt kvalité nu och testa hur mycket benen återhämtat sig. Tanken var uppjogg, 2+2+2+2 km i 4:40-tempo med 1 km jogg mellan + nerjogg.

När jag började springa så kändes benen ganska trötta men det kändes ändå så bra eftsom Kinvaran satt på fötterna igen och löparkänslan var tillbaka. :) Uppvärmningen blev 2,13 km innan det var dags att sätta igång med första intervallen. Den kändes helt ok även om jag sprang lite för fort första kilometern och fick hejda mig lite. :) Även andra intervallen kändes oförskämt lätt men till tredje fick jag en lite svacka och fick kämpa lite grann. Den sista fjärde intervallen gick bäst (som det ska vara) och nu var tempot lite högre än jag planerat men eftersom det kändes så lätt så lät jag benen pinna på. Missade totalt 2 km-varningen på klockan (trots vibrationen, haha) så det blev visst 3 istället för 2 km. :) Efter avslutat pass så blev det 2 km nerjogg på oförskämt lätta ben. En sån underbar känsla, benen är tillbaka! :) Jag hade orkat mer igår men tyckte att detta räckte gott och väl som uppstart efter loppet, vill inte stressa kroppen utan låta den läka ordentligt och bli starkare. :) Passet i sin helhet blev 16,21 km och snittempot 5 min/km. :)


Gårdagens pass med etapper. :)

Igår kväll så gav jag mig på att massera mina vader igen.. Kände att det var dags då de var rejält stumma efetr löppasset.. Det var ingen rolig historia! Jäklar va ont det gjorde och jag fick verkligen anstränga mig för att kunna stå ut. Eftersom dt gjorde rejält ont på vissa ställen (tyder på att det behövs en rejäl omgång) så blev det en lång massage på 10 minuter per ben.. Jag var rätt öm efetråt kan vi väl säga.. Var knappt så jag kunde ta mig till toan för kvällstoan, haha. ;)

Imorse när jag vaknade så var vaderna rejält ömma, särskilt högersidan (som jag fick kämpa hårdast med igår). Början av morgonprommisen var rätt jobbig på grund av detta men när jag fick upp värmen lite i vederna så kändes det ok igen. Blev den vanliga rundanpå 11,5 km och idag hade jag mer kläder och tjockare vantar på mig än igår. Ändå frös jag som attans på slutet och fingrarna var tammetusan blå när jag kom hem! Hur ska jag överleva vintern? Någon som har tips på extra varma vantar och var man kan köpa dem?? Jag behöver den värsta typen tror jag. Ska ju även kunna springa i vinter, haha! ;)

I eftermiddag väntar veckohandling och vila som vanligt. Imorgon tror jag att det blir en sväng i skogen igen, som jag saknat den! :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar