- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 6 september 2012

Magsjuka och intervaller

Gomorron allihopa! :)

I tisdags natt så blev jag magsjuk.. Vaknade på morgonen när det var dags att gå upp med Lilleman och mådde jätteilla. :( Magen var inte alls i form och jag förstod att jag åkt på något skit.. Gav mig ut för att kissa Lilleman böjd som en ostkrok och insåg att det fick bli kortast möjliga runda runt kvarteret för att han skulle få göra sina behov. Det var knappt så jag klarade det. :( Blev hemma från jobbet både tisdag och onsdag. Mådde mycket bättre i onsdags men var änå inte helt i form. Bannlyst från jobbet eftersom magsjuka tydligen smittar två dagar efter man blivit helt frisk(!?). Blev i vilket fall en morgonprommis som vanligt igår morse och magen kändes ok (om än lite bubblig).

Under dagen så gav jag mig även ut och sprang (kanske inte det smartaste men jag kände mig ok och det kliade i benen efter en hel dag i sängen dagen innan). Efter att jag sprungit några kilometer så bestämde jag mig för att köra några km-intervaller längs rundan. De första två kändes riktigt bra och jag höll ett högt kontrollerat tempo. Till den tredje kom dock sviterna efter magsjukan, vaderna blev till fiolsträngar och kroppen kändes som en 90-årings.. :( Kämpade ändå på hela intervallen ut och funderade sedan på om jag skule avbryta (jag hade tänkt mig 5 st). Envis som jag är så bestämde jag mig för att köra även de två sista och det gjorde jag också. Lyckades hålla tempot även dessa två men jag fick kämpa för kung och fosterland. Som om det inte räcte med den slitna kroppen så var det dessutom storm ute igår och motvinden med kastvindarna var inte att leka med, kändes som jag stod still (eller sprang bakåt?) mest hela tiden. Jag är stolt över mig själv som lyckades att köra alla fem även om jag inser att det blev lite väl tufft pass för en sliten tjej.. Blev extra lång nerjogg4 km efter intervallerna för att försöka bli av med stumheten i vaderna. Det hjälpte lite.. Totalt blev gårdagens pass 12 km.


Gårdagens intervalltider

eftermiddagen så blev det till att köra prehaben för ben och höfter som jag inte gjorde förra veckan. Tungt när man vilat en vecka men lyckades ändå bra igår (och träningsvärken är redan rejäl i ben och rumpa :)). :) På kvällen blev det sedan filmmys med Peter och Leon. Bestämde mig redan igår för att gå tillbaka till jobbet idag (även om jag kunde smitta) för jag mådde ok igen och hatar verkligen att ligga hemma.. Sen är det ju även så att det är ingen som sköter mitt när jag är borta så jag får bara mer och mer jobb för varje dag jag är borta och två är mer än nog..

Imorse så gick jag upp tidigt och började med en morgonjogg med Lilleman4,4 km (snittempo 4:46 min/km) för att sedan äta en banan och ge mig ut igen på egen hand. Benen var lite trötta idag efter gårdagens intervaller och prehab men det kändes ändå bra. Lika skönt som vanligt att vara ute ensam tidiga mornar. :) Dagens pass blev 9,05 km och snittempot 5:09 min/km.

Nu är det dags att ta tag i allt arbete som ligger och väntar på mig. I eftermiddag så är det dags för ett rygg, biceps och magpass på gymet med Peter. efter väntar onsdags-kebaben (som missades igår då jag trodde jag skulle på ett möte igår kväll som blev framflyttat i sista sekund). :)

Ha en fin torsdag allihopa! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar