- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 27 september 2012

Försovningsstress!!

Gomorron allihopa!

Imorse försov jag mig.. Hade ställ två alarm som vanligt men tydligen  lyckats stänga av båda två.. Vaknade 40 minuter efter när jag som senast måste gå upp för att hinna gå hela rundan med Lilleman. Det blev att kasta på sig kläderna och ge sig ut i ett hiskeligt tempo för att hinna gå så långt som möjligt med lillen innan han och husse skulle åka till jobbet. Hann gå 9 km på 1 timme och sex minuter. Det är ca 30 sekunder snabbare per km än vad jag brukar gå 11,5 på.. Då förstår ni att det gick undan. ;)

Jag hann i alla fall komma hem och ge Leon mat innan han och husse skulle åka. Tog även in tiden jag förlorat genom att duscha och snabbsminka mig megafort innan jag åt min gröt och åkte turbo till jobbet. Kom hit samma tid som jga brukar. Heja mig! :)

Styrkan igår gick bra och jag var stark. Kan bero på att denna veckas matlådor innehåller mycket mat (som de ska göra), haha. ;) Övningarna jag körde igår var:

Rygg
Latsdrag 6 set
Stångrodd 6 set
Ryggresningar 4 set

Biceps
Stångcurl (med samma stång som stångrodden fast lägre vikt) 6 set
Hammercurl 4 set

Mage
Mördarbänken raka 4 set
Mördarbänken sneda 3 set

Tri-setade stångrodden, stångcurlen och vissa av magövningarna. Gav ett ordentligt flås och det bara rann om mig- I like! :)



Efter gymet blev det gottig kebab och mys framför "Bonde söker fru". Vilka stjärnor det är säger jag bara. :)

I eftermiddag är det dags för intervaller igen. Kan dock inte bestämma mig för om jag ska köra det hela ensam (och alltså inte på bana som med klubben utan ute på vanliga gångvägar) direkt efter jobbet eller om jag ska vänta till sena kvällen och köra med klubben.. Det är mörkt ute då och jag känner väl lite grann att jag måste va ute och träna tillräckligt mycket i mörker på mina morgonprommisar.. Skulle va skönt att få va ute lite i dagsljus så länge det nu är det när jag kommer hem från jobbet.. Vi får se, jag ska fundera lite på det under dagen. :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar