- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 11 september 2012

Gymvila och kort arbetsdag

Gomorron allihopa!

Jag är fortfarande hemma. :) Idag ska jag på kurs på Länsstyrelsen och eftersom det ligger där jag bor så slipper jag åka långt. Vi börjar halv tio med drop-in fika från nio. :) Dagen kommer sedan avslutas redan vid fyra så det blir en kort och skön dag för mig. :)

Efetrsom lillen skulle med husse till jobbet (och han åker 6.40) så fick jag ändå gå upp som vanligt för att gå morgonrundan med honom. Gick sen och la mig ett tag till men kunde inte sova så mycket mer så har strosat omkring här hemma ett tag nu. :)

Bestämde mig igår för att ta vila från gymet och stryrkan denna vecka. Träningen kommer således bara vara powerwalks med Leon och ett par kortare löppass för att vila upp kroppen rejält. Vill vara pigg i hela kroppen och utan träningsvärk på lördag. Endast underhållsträna för att inte tappa gnistan. :)

Nu ska jag dra mig till Länsstyrelsen. Ha en fin dag allihopa! :)

Kram C

2 kommentarer:

  1. Låter klokt, ska bli kul att se om du håller planen dock... :-) Jag brukar tänka typ så att inget man tränar veckan innan en tävling ger nåt för den tävlingen. Däremot kan för många pass ta från resultatet. Med detta inte sagt att totalvila är det bästa, särskilt inte för någon som är van att hålla igång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag vet att det inte ger något. Känns som det är mest psykiskt de där, att man vill hålla igång för att inte benen ska gå på semester typ. ;) Än så länge funkar det enligt plan iaf. :)

      Radera