- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

lördag 8 september 2012

Springa lopp sliten?

Gomorron allihop!

Idag är tanken att jag ska springa ett millopp. Jag har inte nämnt det eftersom att själva loppet inte är någon prio för mig utan mer ett träningspass inför helgen efter. Helst hade jag ju varit ute och myst i skogen idag men ett långpass denna helg är nog inte det smartaste.

Har tränat hårt den här veckan och redan hunnit avverka nästan 4 mil löpning. Förutom det en massa pw och styrka. Jag har alltså trissat upp träningen på max för att nästa vecka ta det lugna fisken och förhoppningsvis vara i bra form nästa helg.

Även om det här loppet bara är träning och jag inte sätter några krav på mig själv så känns det faktiskt inget vidare att springa så här sliten! Har fullständig träningsvärk i hela kroppen och vaderna strular (som alltid efter mycket träning). Som om inte det räcker vaknade jag imorse med en dålig mage och lite gnagande illamående..

I torsdags så kom en mammaledig kollega till jobbet med sitt sjuka barn och hälsade på. Är helt säker på att jag kommer få en förkylning och det är därför jag återhämtat mig så dåligt. Barn-baciller är de värsta! :( Ska göra ett försök idag men mindre taggad kan man inte vara.

Har varit ute på en 5 km morgonprommis med lillen och sen städat och ätit gröt. Ligger nu i sängen med en bubblande mage. Tänkte försöka sova lite till för jag är så trött, så trött..

Hej och hå, hoppas jag taggar till lite om ett par timmar!

Ha en fin lördag! :)

Kram C

2 kommentarer:

  1. Lördags vilar du aldrig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, på lördagar roar jag mig med det roligaste jag vet- att springa! :D

      Radera