- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 14 februari 2012

Ben & återhämtningsjogg

Gomorron! :)

Nu sitter jag på jobbet efter en mindre rolig bilresa till jobbet.. Det hade snöat rejält inatt och det hade inte plogat eller saltat på några vägar, inte ens motorvägen!! Jag var den enda som låg i omkörningsfilen på motorvägen och då tog jag det lugnt och körde inte mer än 110.. Hör verkligen inte till vanligtheterna att någon kör långsammare än det i vanliga fall. ;) Det var rätt moddigt men jag tog det väldigt vackert och sladdade inte en enda gång. :) När jag kom ut på den lilla kurviga vägen som jag åker största delen till jobbet så var ju såklart underlaget värre.. Men det gick bra det med! Jag är så glad att jag inte kör som en vanlig kärring, eller är lika rädd för allt som en vanlig kärring. Då hade jag nog stannat bilen och satt mig och tjutigt imorse kan jag lova, haha! Det vill säga, aldrig kommit fram. ;)

Benpasset igår gick riktigt bra! Jag var stark trots att jag kände av lite i höger framsida lår som troligtvis var lite trasigt efter söndagens intervaller. Efter jag kört klart benen så bestämde jag mig för att ta en liten återhämntningsjogg på bandet (jag hade ju såklart packat mina tarther just in case ;)). Blir ju stel som en pinna efter ett tungt benpass och sist kändes det mycket bättre i benen efter att jag sprungit trots att jag sparng på ordentligt. Så en skön återhämtningsjogg borde ju göra susen tänkte jag. :) Det var lite stelt i början men sen släppte alla spänningar och benen kändes betydligt bättre. :) 4 km blev det på bandet innan jag gick hem. :)


Imorse var morgonprommisen riktigt tung eftersom det var en hel del snö på gatorna och runt nollan vilket betuyder blötsnö. Det är ju det abslut tyngsta man kan gå i.. Så benen fick jobba även imorse. ;) Gick i alla fall hela rundan på 11,5 km för Lillemans skull, han tycker ju att det är så kul med snö! :)

I eftermiddag väntar bröst och biceps på gymet. har fortfarande rejäl träningsvärk i biceps efter ryfggpasset i lördags så det får bli lite lättare för dem idag. :)

ha en underbar dag allihopa! :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar