- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 7 februari 2012

Lycka på hamsterbandet

Gomorron! :)

Idag är jag på ännu bättre humör för jag mår ännu bättre än igår! :) Nu är det inte långt kvar till jag är tipp topp igen, såå skönt! :)

Igår så blev det ett benpass på gymet. Det gick riktigt bra och jag kände mig i pigg i musklerna efter mycket vila. :) Eftersom jag körde mage i söndags så var träningsvärken ett faktum igår kväll och det var ingen idé att köra mage igen efter benpasset.. Detta hade jag tänkt på redan innan jag gick till gymet och hade packat ner mina nya snabbskor i fall lusten fall på och prova dem efter benkörandet när jag hade lite tid till övers. :) Ifall och ifall, det var klart jag var sugen på att springa! ;) Stel som en pinne drog jag på mig mina nya Asics Gel Tarther 2 och staplade upp på bandet. I början var det lite tungt eftersom benen var stela men sen blev allt bara lättare. Skorna var så lätta så benen bara spann och flera ggr sprang jag för fort på bandet så jag fick hela tiden höja hastigheten. I slutet sprang jag på rätt fort och jag kände av lite flås efter förkylningen. Jag maxade dock inte då jag inte vågar köra för höga hastigheter på löpbandet, känns inte säkert helt enkelt.

Det var så skönt att få springa lite fortare och det bästa av allt var att det inte var speciellt jobbigt. ;) Det kändes att skorna var mindre dämpade än mina vanliga Cumulus men det gjorde verkligen inget, den lätta vikten gjorde det riktigt lätt att springa i dem. :) Efter 19 minuter och 35 sekunder hade jag sprungit 5 km! Helt sjukt egentligen, jag är inte så snabb utomhus på långa vägar.. Men jag har ju tidigare sagt att jag har mycket lättare att springa på bandet, bara att lyfta fötterna. Inget luftmotstånd eller backar. :)


Nöjd och glad vandrade jag sedan hemåt (P satt redan och väntade på mig när jag sprungit klart) och åt lite innan kvällsprommis med Leon och sängdags. Vid tolv vaknade jag med fruktansvärda kramper i magen, det gjorde så ont! Bästa var att ligga i fosterställning, allt annat var outhärdligt! Vet inte vad som var fel men detta höll i sig i ca 30 minuter innan det gick över och jag åter kunde sova.. Undrar om det kan varit något jag åt under gårdagen.. I vilket fall så mådde jag bra igen imorse. :) Morgonprommis på 11,5 km avverkades som vanligt och oj vad benen var pigga. Trodde jag inte efter gårdagen! Det gick undan kan jag lova, troligtvis då jag mår bättre och känner mig glad. :) Mer sådana här mornar tack! :)

I eftermiddag så är det dags för bröst och biceps på gymet, ser jag fram emot. Hoppas ni får en fin dag! :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar