- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 22 februari 2012

Trött kropp

Jo, det skulle man kunna säga att jag har.. Kände av redan igår när jag var på gymet att kroppen var sliten så det blev ett tungt bröst- och bicepspass.. Kämpade på så gott jag kunde men jag var svagare än vanligt. Bristen på energi och svagheten gjorde det fasligt tungt. Tog mig ändå igenom passet och det är jag nöjd med. :)

Imorse så var jag tyvärr inte piggare. Kände direkt när jag gav mig ut med Lilleman att benen var tröttare än vanligt och vaderna stumma. Brukar sällan känna av vaderna på morgonprommisen så detta bådar inte gott inför kvällens distanspass.. Dessutom ska det regna heela eftermiddagen och kvällen.. Känns rätt trist..

Oj vad jag gnäller, haha! ;) Beoende på hur mycket det regnar så kommer jag kanske köra på hamsterbandet istället. Inget jag vill men när jag känner mig så här sliten så känns det som motivationen kommer heldö om jag ska ut och springa i hällregn.. Springa ska jag, trots slitna ben och stumma vader. Jag ger mig aldrig (fast jag kanske borde i många fall..). Ska göra mitt bästa och har lovat mig själv att fullständigt skita i tiden och bara köra lugnt i vilket fall. Lättare sagt än gjort för jag har väldigt svårt att acceptera tider närmre 6 min/km.. Det känns som ett nederlag fast det inte är det! Det är ju meningen att distansfarten ska vara i ett tempo som är lätt och det kan ju variera ganska mycket från dag till dag så jag borde inte känns så.. En tung dag som denna så är det ju visst ok. Jag sätter nog lite väl höga krav på mig själv ibland, vill så gärna prestera och göra bra ifrån mig eftersom jag tycker det är så kul.

Spännis? Jo men visst! ;)

Nu ska jag väl inte vara säker på att det känns så tungt i eftermiddag, kan ju hända att kroppen återhämtat sig tills dess. Har med mig extra frukt till jobbet idag så jag kan fylla på med lite extra energi under eftermiddagen, hoppas det hjälper! :)

Ha en fin dag alla! :)

Kramar C

2 kommentarer:

  1. Lycka till på löpningen ikväll, allt går bara man är envis!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Ja envis är jag ju! Och bra gick det. :) Underbart när man tror att ett pass ska bli jobbigt och sedan känns det så lätt. Ibland har man tur helt enkelt. :)

    SvaraRadera