- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 3 februari 2012

Kallare än kallast

Fy tusan vad kallt 15 minus är då! Förra vintern var man ju härdad men nu mår jag inget vidare kan jag lova! :( Mådde varken bättre eller sämre imorse heller när jag vaknade. På med 100 lager (ja nu överdrev jag liiiite ;)) kläder och ut med lilleman för 11,5 km morgonprommis. Det gick väl an när man fick upp värmen men det var obehagligt för ansiktet, kanske skulle köpa mig en sån där rånarluva!? ;)

Den värsta kylan kände jag senare när jag satte mig i bilen. Då jag varken har garage eller motorvärmare till min bil så är det verkligen iskall när man sätter sig. Dessutom så tar det mycket längre tid innan det blir varmt inne i bilen när det är så här kallt.. Jag ska väl inte klaga ändå, förra vintern åkte jag ju buss och tåg (när de gick vill säga) till skolan och då fick jag stå ute och vänta i upp mot 30 minus vissa dagar.. Nu står bilen utanför dörren och tar mig till precis utanför dörren vid jobbet. :) Trodde jag åkt på en riktigt stor spricka i framrutan imorse också, till min glädje så var det endast frost på insidan som såg precis ut så.. Vilken tur! Hade inte velat byta ruta på bilen också. :S

Axlar- och tricepspasset igår gick riktigt bra faktiskt. :) Övningarna jag körde var:

Axlar
Hantelpress 5 set
Hantellyft åt sidan 4 set
baksida axlar med hantlar 4 set
Lyft till hakan med frivändning och militärpress 4 set

Triceps
Framåtlutad med handel (man står framåtlutad och väger tyngden med ena handen mot t ex hantelstället och kör den andra armens triceps under tiden, grym kontaktövning!!) 4 set
Enarmspussh down med hantel 4 set

I eftermiddag blir det i vilket fall vila. Tror inte jag kommer kunna springa imorgon som det känns nu.. :( Även om det känns bättre så ska jag nog inte ge mig ut i den här kylan i mitt tillstånd så i bästa fall så blir det en sväng på löpbandet. Hoppas jag åtminstone kan springa en gång i helgen men helst både lördag och söndag. Vi får se, sitter och kurerar mig på jobbet nu med echinagard och en supervarm tröja. :)

Tummen upp för den här underbara lusekoftan jag fått av mamma bara för att jag är så fruusen. Tack mamma!  ♥

Ha en underbar fredag allihop! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar