- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 10 februari 2012

Härliga fredag!

Gomoron fina du! :)

Nu var det fredag igen, såå skönt! :) Mår verkligen tipp topp förutom ett smärre bakslag gällande temperaturen för helgen.. Alltså det ska va -13 imorn bitti.. Finns inte en chans att jag kan springa långpass i det så känslig som jag är.. :( Temperaturen ser ut att bli bättre under förmiddagen men det är liksom lite svårt att hinna med ett långpass senare på förmiddagen när jag även måste hinna träna imorn.. Tror inte min sambo blir glad om heela helgen går å´t till träning i olika former. ;) Det är ingå det blev alltås ett riktigt trevligt pass igår. :) Övningarna jag körde var:

Axlar
Hantelpress 5 set
Hantellyft åt sidan med hantel 4 set
Baksida axlar med rep i cc 4 set
Lyft till hakan med frivändning och militärpress 4 set

Triceps
Framåtlutad med hantel 4 set
Push down med rak stång i cc 4 set
Push down med vinklad stång i cc 4 set


Imorse var det åter dags för veckoinvägningen (även om jag fuskväger mig varje dag så är det alltid fredags vikt som räknas). - 0,5 kg denna vecka. Det är riktigt bra tycker jag eftersom jag inte har ändrat något i kosten. 7 hekto kvar till mitt delmål nr 2, sedan är det avvägning om jag ska fortsätta neråt eller inte. Vi får se hur allt ligger till nästa vecka. Ska ta formbilder åt er i helgen när det är dagsljus. :)

Började morgonen med en morgonprommis på 11,5 km med Lilleman. En behagligt prommistemperatur på - 7 idag så det var riktigt skönt. :) Trött i benen var jag dock.. Känns att jag slitit hårt i veckan med mindre kcal än jag gör av med och hård träning. Resten av dagen får dock benen vila och det förtjänar de. :) Förhoppningsvis är de pigga och glada igen imorn bitti. Någon löpning ska jag i alla fall kunna fixa trots att vädret går emot mig. Tur att gymet och hamsterbandet finns när utomhusalternativen tryter. :)

Hoppas ni får en underbar fredag! :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar