- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 1 februari 2012

För dålig eller inte?

Godmorron i kylan! :)

Är så där lagom förkyld och har väldigt svårt att avgöra hur förkyld jag är och om det är en dålig idé att träna eller inte.. Igår kväll var jag jättesnorig och kände mig inte alls hundra men idag är jag inte alls lika snorig men känner att jag har lite ont när jag sväljer.. Inte i halsen då utan där näsan går ihop med halsen (om ni förstår vad jag menar?) precis som om jag tagit nässpray eller liknande. Det gjorde jag igår för att kunna sova men idag har jag inte tagit någonting.. Känner mig ju inte piggast i världen i kroppen men inte heller sjuk.. Ska känna efter ordentligt under dagen så får vi se hur jag känner i eftermiddag. Det blir endast ett lugnt distanspass om något, kommer inte köra någon tuff konsitionsträning försen jag känner mig helt hundra.. Men det skulle ju vara skönt att bara få komma ut en sväng. Jag blir så fasligt rastlös av att inte få röra på mig lite efter jobbet, antingen springa eller köra tungt på gymet.. Ja, ja, vi får se hur jag känner senare!

Bröst- ocgh bicepspasset igår gick bra. Inte lika stark som vanligt men det är ju inte så konstigt med tanke på att jag har något litet virus i kroppen som ligger och trycker. Han/hon kan gå och dö tycker jag! ;)

Övningarna jag körde igår var i alla fall:

Bröst
Bänkpress 5 set
lutande hantelpress 4 set
Flyes i amskin 4 set

Biceps
Stångcurl 4 set
Hammercurl med hantel 4 set

Sen hann jag inte mer, min sambo stod och trampade så jag följde med hem. Det är bra mycket roligare att ha sällis på hemvägen än att gå själv.. Även om vi bor nära gymet. ;)


Imorse så blev det överdrivet mycket kläder på som vanligt för att kunna gå morgonrundan med Lilleman utan att frysa. Innbillar mig att det sänker immunförsvaret rejält och försöker hålla mig varm ordentligt nu när jag inte känner mig hundra. Tror att det är på grund av den kraftiga sänkningen av temperaturen som jag fick det här viruset över huvud taget. Tror att mitt annars starka immunförsvar hade kunnat bekämpa det om jag inte frusit så mycket hela tiden.. Jag har som asgt väldigt svårt att hantera kyla och fryser väldigt lätt! :(

Hoppas ni får en fin dag! :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar