- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 29 februari 2012

Distans i vårvädret

Nu ligger jag i sängen och vilar upp mig efter eftermiddagens distanspass. Tio grader ute när jag kom hem så det fick bli en riktig vår löparoutfit i form av ett par tights, linne och tunn löparjacka. Tog med mig ett par tunna vantar för säkerhetsskull och det var tur! I skuggan var de minsann inte varmt om fingrarna. Hade behövt tjockare vantar för fingrarna var som ispinnar när jag kom hem. :S Frös dock inte om övriga kroppen så annars var jag lämpligt klädd. :)

Det blev ett skönt pass på 11,29 km, nästan samma runda som förra veckan. Höll ett skönt tempo som var något högre än förra veckan. Kände mig lite sliten och trött i vaderna, troligtvis efter alla måndagens tåhävningar.. Hoppas de piggat på sig till snabbpasset imorn bitti, annars lär det bli tungt.. Bara att hoppas på det bästa.

Många som var ute och sprang/gick samtidigt som jag idag. Märks att det är vår nu, då kommer alla "säsongarna" ut ur sina vinterbon. Kan lova att jag inte träffade en tiondel av alla dessa människor förra onsdagen när det regnade. ;) Bra att folk börjar motionera i alla fall och jag blir glad av alla dessa människor som delar mitt intresse, även om det inte är året om. ;)

2 kommentarer:

  1. Jag gillar när fler och fler kommer ut och rör på sig så jag slipper vara ensam under mina rundor;)

    SvaraRadera
  2. Eller hur!? Men de vore bra om alla kunde bestämma sig för en sida att gå på på vägen bara.. Blir lite jobbigt att sick-sacka hela tiden för att folk går på olika sidor åt olika håll eller flera i bredd så man knappt kommer förbi. I-landsproblem dock. ;)

    SvaraRadera