- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 1 mars 2012

Snabbdistans med trötta ben

Gomorron! :)

Somnade som en stock redan halv nio igår kväll så imorse vaknade jag upp när klockan ringde kl 03.20 pigg och glad. Tyvärr kan man inte säga desamma om mina ben.. Kändes rätt ok i början av morgonprommisen med Lilleman men i slutet av de 4 km vi gick idag så var benen ganska orkeslösa.. Hur som haver så skulle jag ju springa mitt snabbdistans så jag drack en drink pure carbs och BCAA, bytte om och gav mig ut. Började med 1,1 km uppjogg för att sedan starta min snabbdistans. Idag hade jag bestämt mig för 6 km sammanhängande och ett tröskeltempo strax efter mitt tävlingstempo på milen (nu vet jag ju inte vad det är än men jag räknade efter mitt måltempo på milen i år). Benen var dock tunga nästan hela rundan men jag kämpade på och slutade ändå på en ok tid, bara 1 sekund över det snitttempo jag hade tänkt mig. De första 3 km av rundan kändes riktigt bra och tempot kändes inte hårt men sedan började benen strejka och jag fick kämpa hårdare för att hålla tempot. Jag är ändå nöjd med passet med tanke på att det utfördes tidigt på morgonen och med endast lite energitillskott innan passet. Efter jag avslutat mina 6 km så varvade jag ner med 2,5 km nerjogg innan jag åter var hemma. Totalt slutade alltså passet på 8,6 km.  Hade en del tid tillgodo så jag stretchade lite extra (brukar bli ganska hafsigt de där vanligtvis så här innan jobbet).


Svart, svart.. Tror ni jag skulle behöva lite mer färgglada löparoutfits!? ;)

Nu sitter jag på jobbet och känner mig lite trött i både kropp och knopp. Ska vila mig här på mitt kontor under dagen och fylla på med bra energi tills eftermiddagens pass axlar och tricpes.


Snart är det fredag mina vänner! Ha en underbar dag! :)


Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar