- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 7 mars 2012

Träningsvärk!

Gomorron! :)

Onsdag och vanligtvis en av mina favoritdagar på veckan eftersom ett löppass väntar efter jobbet. :) Idag känns det dock mindre kul.. Har sådan sjuk träningsvärk i framsida/baksida lår, rumpa och vader så det finns inte. Kunde jag inte fått en del av benen fri åtminstone!!?? :( Det kändes redan rejält igår eftermiddagen men nu är det värre än värst. Det måste va de där jäkla knäböjen som jag gjorde alldeles för många set av i måndags. Körde ju inte de förra veckan så då brukar det ta extra.. Hoppas för allt i världen detta släppt en hel del tills i eftermiddag, annars kommer det bli en stelbent och mindre skön löprunda. :/

Bröst- och biceps igår gick väl.. Men som vanligt (verkar det som?) så är jag väldigt energilös och kraftlös just tisdags eftermiddagar. Passet som ligger då är alltid tungt och jag känner mig väldigt trött.. :( I vilket fall så tog jag mig igenom det och även om jag inte slog några PB så kunde jag i vilket fall hålla mig på samma nivå som förra veckan. :)

Provade ett par av mina nya tights också. Det är ett par Nike Tech Capri. Riktigt snygga men i XS (som jag beställde) så kändes de något korta, knappt så de gick över knäna.. Men en storlek större hade varit för stort i övrigt så det får vara. De var även väldigt låga i midjan så jag kan inte se hur jag ska kunna springa i dem. Knappt så de gick över höften och jag gillar när mina löpartights sitter närmre naveln än låren. ;) I vilket fall så fick jag ett par snygga gymbyxor. :) De andra tightsen jag köpte är i alla fall bara till löpning och sitter fint. :) Ska ta kort och visa när de ska testspringas. Kankse ikväll men det beror på hur varmt det är. De är tunna så det behöver va några plus ute minst. :)

Nya tightsen, lite mörka bilder tyvärr.. :(

Min kära sambo är så himla snäll! Idag ska min bil besiktas kl 17.00 och det är ju ingen vidare tid för mig om jag ska hinna springa innan kvällsmaten. Bästa lånar då ut sin egen bil till mig att ta till jobbet och åker och besiktigar min efter jobbet så att jag kan åka hem direkt och springa. Han vet hur han gör sin kvinna glad den där mannen! Jag är såå tacksam!! :)

Nu hoppas vi dagen går fort, träningsvärken försvinner och att vädret är fint till eftermiddagens löppass. :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar