- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 8 mars 2012

5 snabba

Gomorron!

En annan har varit vaken många timmar nu men antar att det inte gäller för de flesta!? ;) Gick upp klockan halv fyra och kvart i var jag och Lilleman ute och knallade. Blev 4 km i snabbt tempo för mig och HIIT-intervaller för Lilleman som vanligt. ;) Benen hade fått sitt efter gårdagens distans, förstod att de där lite högre tempot inte skulle vara bästa upplägget när ett nytt pass låg så några timmar inpå.. Men är huvudet dumt får kroppen lida, det är ett känt faktum. ;) Idag hade jag planerat in 5 km snabbdistans, tyckte det räckte med tanke på gårdagen.. Och det gjorde det väl kan man säga. ;)

Började med 1,1 km uppjogg innan jag påbörjade mitt snabbpass. Första km kändes riktigt bra och jag sprang i ett högt men ändå bekvämt tempo. Inte för ansträngande för flåset alls. Dock så ville inte vaderna mer efter den första km.. De var riktigt trötta kan man väl säga.. Detta gjorde att tempot gick ner ca 10 sekunder per km resterande 4 kilometrar.. Inget att göra åt. Ingen idé att pressa sig för mycket, var inte meningen att jag skulle springa så jag fick mjölksyra direkt. Och det fick jag inte men jag var redigt trött i benen när de 5 km var över. Avslutade passet med 2,4 km nerjogg, totalt blev alltså passet 8,5 km. Jag är nöjd med passet även om det är en besvikelse att oftast inte lyckas hålla det tempo jag vill.. Dock så får jag nog skylla mig själv eftersom jag alltid lägger mina snabbpass och intervaller dagen efter ett annat pass.. Inte optimalt kanske..

Och söt var jag garanterat inte när jag kom hem imorse så då måste jag väl tränat hårt nog!? Som tur är så tog jag inget kort så ni slipper se misären! ;)

Lillkillen därimot är alltid lika söt efter alla pass, oavsett att det varit "fullt ös medvetslös". Han tränar väl inte hårt nog då antar jag!? ;)

Nu är det inte långt kvar till min första tävling. Innan denna ska benen få vila i minst två dagar, ordinerat från söta Karin, ett riktigt proffs även om hon inte vill erkänna det själv ;), som är så gullig och hjälper mig med tips. Tacksam är jag ska du veta! :) Hoppas att detta ger mig ordentligt pigga ben till tävlingsdagen så jag kan göra mitt bästa för att få en så bra tid som möjligt. :)

I eftermiddag så är det återigen dags för axlar och triceps. Brukar ju hunnit pigga på mig till eftermiddagen så hoppas jag fallet är även idag. :) Snart helg nu! :)

Kramar C

5 kommentarer:

  1. Snacka om att vara morgon pigg!!!!
    Jag sov sött i min säng vid den tiden :-)
    Vad är det för tävling du ska köra?
    Ha en bra dag och lycka till med träningen ikväll

    SvaraRadera
  2. He he! Jo, jag är en morgonmänniska kan man väl säga. ;) Det är en mil jag ska springa nu den 24 mars! :)

    Tack så mycket! Har ätit en massa nu på lunchen och fyllt på förråden! :)

    SvaraRadera
  3. Härligt! Hoppas det går bra på milen!

    SvaraRadera
  4. Vad är målet med tävlingen? Slå någon tid? Ska hur som bli spännande att följa.

    SvaraRadera
  5. Målet är att få en så bra tid som bara går och så nära mitt årsmål som möjligt, sub 45 min. Där är jag inte än men jag hoppas lyckas med under 50 i vilket fall.. :)

    SvaraRadera