- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 2 mars 2012

Ofrivillig viktnedgång

Gomorron fina du! :)

Fredag idag och det ska bli ett strålande vårväder precis som de senaste dagarna. :) Synd är at det nu ska bli kallare igen från inatt.. Flera minus på nätter och mornar framöver.. :( Bara och bita i det sura äpplet och klä sig varmt igen. :)

Axlar coh triceps igår gick bra! jag var lika stark som vanligt och det kändes skönt att jag inte tappat något utan var på topp. :) Övningarna jag körde igår var:

Axlar
Sittande hantelpress 5 set
Utsida axlar med hantlar 4 set
Baksida axlar med rep i cc 4 set
Lyft till hakan med frivändning och militärpress 4 set

Triceps
Framåtlutad enarmspushdown med hantel 3 set
Med z-stång 4 set
Med rak stång i cc 4 set


Imorse vägde jag mig igen som vanligt på fredagar.. Tydligen så hade jag gått ner 4 hekto till så nu ligger jag på min (från början) tänkta målvikt. Hade ju inte tänkt gå ner ett enda gram till med tanke på mitt fettprocent och har ätit mer senaste tiden men det hjälpte tydligen inte. Ska lägga till ytterligare mat till nästa vecka för att säkra att jag inte går ner mer. Inte så att jag är underviktig viktmässigt om man ser till BMI. Men min fettprocent är ju väldigt låg som ni vet.. Behöver lite fett på kroppen för att kunna springa mycket och träna tungt. Men detta problem är verkligen inte svåråtgärdat för mig som älskar mat! ;)

På morgonpromenaden imorse så var benen pigga, kändes skönt och bådar gott inför imorgon bitti. Då är det åter dags för veckans långpass, ska bli mys! :)

Ha en underbar fredag allihopa! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar