- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 28 mars 2012

Trotsa regnet!

Gokväll! :)

Det spöregnade såklart när jag kom hem. Tänkte inte låta de hindra mitt efterlängtade löppass så jag klädde på mig ordentligt med kläder och avslutade med en keps för att slippa få regn i ögonen när ja sprang.

Funkade helt ok att springa med kepsen och märkte knappt av att det regnade förutom på hur lite folk de var ute. ;) Eftersom jag hade tjock tröja och vantar frös jag inte försen lite om händerna på slutet när vantarna var genomsura. Hade dock med ett extra par i fickan så de var bara att byta då. :)

Distanspasset gick riktigt bra idag och vaderna var med mig nästan hela rundan. Höll ett lugnt och skönt tempo hela vägen trots att benen ville pinna iväg fortare på slutet. ;) Totalt blev dagens pass 12,20 km och tiden helt ok. :)

Imorn bitti är det återigen dags för en löprunda. Snabbdistans står på schemat så det blir en kortare runda i något högre tempo. Hur högt beror på dagsformen, brukar ju inte va mitt snabbaste tidiga mornar innan frukost direkt. ;)

Ha en fin kväll alla! :)

2 kommentarer:

  1. Du ligger i nu! Hur ska en latmask komma om i kommunlistan ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja, pigg denna vecka trots att jag fick höra att jag skulle vara sliten veckan efter lopp. ;) Skulle pressat vaderna hårdare alltså, det ska väl kännas att man lever!? ;) Det räcker förresten med ett av dina ultrapass så går du om mig, haha! Så långt kan inte jag springa på långa vägar! :)

    SvaraRadera