- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

lördag 3 mars 2012

Långpass i soluppgången

Jag har haft en så underbar morgon! :)

Vaknade lite halv trött eftersom jag inte somnade så tidigt som jag tänkt igår kväll. Blev på mycket bättre humör när jag såg termometern som visade minus 3 istället för 6 som de stod igår kväll på SMHI. :) Började med att gå 5 km med Lilleman så han fick springa av sig lite. :) När jag kom hem var det bara att äta ett par bananer och lite extra kolisar med BCAA och sedan ge sig ut.

Det märks verkligen att det blir ljusare fort nu, redan tjugo minuter in i passet började det ljusna. :) Jag hade sådan tur för precis när jag kom in i vårt vackra eklandskap så gick solen upp och jag fick verkligen uppleva denna vackra soluppgång på bästa sätt. Kändes så oerhört skönt när solstrålarna träffade ansiktet i kylan. Jag är så glad att mitt fritidsintresse är just träning och då särskilt löpning för det kan omöjligt vara ett underbarare sätt att uppleva en vacker morgon än lugnt springandes i naturen. :) Lycka är att få göra det man älskar! :)

Benen kändes lite tunga i början av rundan men efter några kilometer släppte de. Jag tog det väldigt lugnt och satte ingen press på mig själv. Bara njöt av mitt pass och det vackra vädret. :) Totalt blev dagens pass 17,25 km och det kändes precis lagom i kylan. Är ju som ni vet lite känslig för kyla så jag ville inte utmana ödet med andningen. Kände av lite svårigheter då och då men det var aldrig så illa. :)

Ha en underbar lördag. Bjuder på dagsformen i lite färggladare outfit idag. ;)

3 kommentarer:

  1. Kul att läsa en ny blogg som handlar om styrketräning & Löpning. :)

    SvaraRadera
  2. Härlig läsning!
    Hitta dig via jogg.se
    Hoppas det är okej att jag följer dig

    SvaraRadera
  3. Ousa- Va kul att du tycker det! :) Varför välja när man kan göra både och!? :)

    jalapeno82- Tack! :) De är klart! Blir bara glad när folk vill läsa vad jag skriver! :)

    SvaraRadera