- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 29 mars 2012

Älskade snabbpass

Gomorron! :)

Imorse vaknade jag lite trött i ögat men ändå på bra humör. Finns inget bättre sätt att börja dagen på än med lite träning. :) Det hade slutat att regna och torkat upp på vägarna, perfekt! :) Började med 4 km morgonprommis med Lilleman innan det var dags för morgonens löppass, snabbdistans. Hade planerat 5 km i ganska högt tempo (inte max) och började med 1,05 km uppjogg innan jag gav mig iväg. Höll ett relativt högt jämt tempo hela rundan och vaderna var med mig även om jag kände mig ganska trött i kroppen. Inte så konstigt när man ger sig ut och springer snabbt 04:30 på morgonen kanske. ;) Efter avslutade 5 km så blev det 2,1 km nerjogg hem igen. :) Totalt blev dagens pass på 8,16 km. Sprang i mina Tarther idag och kände absolut ingen i hålfoten så det jag kände av sist var troligtvis på grund av flaskan jag hade tappat på foten kvällen innan. ;) Skorna är sköna att springa fort i även om jag skulle föredra min Cumulus under upp- och nerjoggen. Hur som haver så ska jag försöka springa alla mina snabbpass i dem i fortsättningen så jag får in vanan och sedan jag tävla i dessa istället, åtminstone upp till distanser på 1 mil. :)

Känns så himla bra efter ett sådant här morgonpass och jag börjar verkligen gilla att springa fort (fort och fort, det är fort för mig i alla fall) och skulle gärna vilja bli lite snabbare. Ser faktiskt fram emot söndagens intervallpass, haha. ;)

Bilden är från innan loppet i lördags, lite fräschare innan en efter!? ;) Så här snyggt klädd var jag inte imorse, haha! ;)

I eftermiddag så är det dags för axlar och triceps igen. Bara att fylla på med mycket bra energi så att passet går prima. :) Eftersom axlar är min favvomuskelgrupp att träna så ser jag fram emot det massor. :)

Ha en underbar dag allihopa! :)

Kramar C

5 kommentarer:

  1. Hur kan du springa så snabbt på morgonen!?

    SvaraRadera
  2. Krille- Det är nog en vanesak. :) Det är ju klart mycket jobbigare(och snabbt är inte heller lika snabbt) än senare på dagen men jag tror också att kroppen lär sig att "stå ut" med mycket mer av sådan träning, att den blir uthålligare. Precis samma som att jag kör mina långpass tidiga mornar, inbillar mig att det kommer ge mig mycket i slutändan. Kroppen lär sig att hushålla med resurserna hela enkelt och det borde göra det lättare längre fram på längre distanser med högre tempo senare under dagen. Det är i alla fall vad jag hoppas på!:)

    Karoline- Ja, helt underbart! Känns som allt som kommer efter är så mycket lättare. :)

    SvaraRadera
  3. Okej, ja det lät ju klokt och bra. Jag kanske borde börja med det, om jag orkar, haha. Jag är alltid så morgontrött!

    SvaraRadera
  4. Prova! Det känns riktigt bra efteråt och även om man är lite långsammare som sagt så tror jag det ger en hel del. :) Sen behöver man ju inte köra 04:30 heller för den delen. ;)

    SvaraRadera