- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 14 mars 2012

Löparlycka!

Gokväll!

Inte ofta jag skriver de inte! ;) Ligger i sängen och vilar upp mig efter ett helt underbart pass! :) Var ju lite orolig över vaderna innan passet men bestämde mig för att ge det ett försök och sedan korta ner rundan om de kändes illa. De var stumma, jag ska inte ljuga, men samtidigt kändes benen så lätta. Sprang i ett lika skönt tempo som vanligt (tyckte jag) men det gick allt lite fortare än vanligt utan att de var alls jobbigt. Måste vara den underbara solen som ger mig så mycket energi, kändes verkligen helt underbart att springa idag. De stumma vaderna bara försvann i mina tankar och vad jag upplevde idag var ren löparlycka från början till slut! :) Eftersom jag ska flytta mitt snabbdistans från imorn bitti till i helgen så kände jag att jag kunde kosta på mig en liten fartökning de sista tre kilometrarna. Kändes så naturligt och inte alls jobbigt. Ökade inte jättemycket och sprang inte alls för fullt men ett något högre avslappnat tempo blev det, trots ett par branta backar så sög det inte musten ur benen idag. Kom hem pigg och glad efter strax över 12 km. Bestämde mig för en liten nerjogg efter de avslutande kilometrarna så det blev ytterligare 1 km runt i området. Totalt blev alltså dagens pass strax över 13 km och jag är så nöjd och glad. Ligger här med ett leende på läpparna. Önskar verkligen att alla ska få känna som jag gjorde idag! :)

Väl hemma i duschen råkade jag (klantig som jag är) slå ner min schampoflaska på 1 liter från 1 m höjd rakt ner på min vänstra fot! Aj säger jag bara! Blev två stora jack som blödde rejält. Nu är jag omplåstrad men foten är svullen och värker.. Hoppas verkligen inte den svullnar mer för då får jag väl inte på mig skorna imorn bitti.. Förhoppningsvis går det bra. Planen är en kortare morgonprommis följt av ett lugnt distans. Bara för att jag vill och (förhoppningsvis) kan! :)

2 kommentarer:

  1. Vilken underbar runda, precis som man önskar att all ska vara. Ställningen finns i hjulsbro vid kvinnebyvägen ungefär, om det säger dig något;)

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen! :) Ok, tror jag vet! Ska kolla upp! Tack för tipset! :)

    SvaraRadera