- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 15 mars 2012

En bra början på dagen :)

Gomorron! :)

Vaknade imorse och kände mig rätt ok i foten, fick på mig skorna fast jag fick lösa upp skosnörena just över svullnaden. Kände lite obekvämt under morgonprommisen men det var ingen fara. :) Det blev en extra tidig morgon efetrsom jag både skulle gå och springa. Redan kvart i fyra var jag och Lilleman ute, blev en kortare runda på 4 km innan det var dags för mig att ge mig ut på min morgondistans. :)

Löppasset var nästan lika skönt som gårdagens, jag var helt ensam ute och såg inte en själ på hela rundan. Tycker det är så skönt att vara ute när ingen annan är det av någon anledning. :) Provade mina Tarther för första gången utomhus imorse och de var sköna att springa i. Viktskillnaden från mina Cumulus kändes såklart och benen var lättare än vanligt. :) Dock så kändes det också att dämpningen var mindre (såklart, något måste de ju skala av för att få ner vikten) men det var inget som störde mig. Efter några kilometer i ett skönt tempo så började jag få lite ont i vänster hålfot.. Detta kan dock bero på min lilla fotskada från igår kväll och behöver inte alls vara kopplad till skorna. Om det blir lika nästa pass i dem kan jag dock börja fundera på det. Benen var pigga trots gårdagens pass, känner mig oförskämt bortskämd måste jag säga. :) Helt ok runda som sagt i ett skönt distanstempo, i snitt 20 sekunder långsammare per km än igår kväll. Totalt blev rundan 8,18 km lång.


I eftermiddag så blir det ett pass axlar och triceps. Fortsätter med veckans vinnande koncept med en extra apelsin efter lunch och hoppas på bra styrka i eftermiddag igen. :)

Hoppas ni får en fin torsdag! Min kan inte bli dålig efter den här underbara starten på dagen. :)

Kramar C

2 kommentarer:

  1. Underbart att vara ute alldeles ensam, har blivit jagad av idioter lite för många gånger för att våga det! Tycker dock att du är grym som fixar att gå upp så tidigt!

    SvaraRadera
  2. Inte ens idioterna är ute så tidigt som jag! ;) Ofta har jag ju med mig min bodyguard också, jäklar va han vaktar matte. :) Annars när jag springer så har jag svårt att tro att idoterna är löpare (det finns väl inga sådana!!??) och att jag då kan springa ifrån dem. ;)

    SvaraRadera