- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 30 mars 2012

Morgonstund med guld i mun! :)

Gomorron!

Jag bara måste poängtera hur mycket jag älskar min morgongröt! :) Det är mitt absoluta favoritmål på hela dagen och jag ser fram emot nästa tallrik nästan direkt efter jag ätit den senaste. Tröttnar aldrig och den ger mig massor av energi och håller mig mätt länge. Ni som inte äter gröt borde börja för det är verkligen den ultimata frukosten. Ni tycker det smakar illa kan alltid blanda i lite saft så får gröten lite smak och blir ännu godare. :) Jag gör alltid min gröt på havregryn (1,5 dl), råggryn (1 dl), äpple/päron saft och massor av kanel. Ordentligt ska det vara till en hungrig tjej! :) På helgerna lyxar jag till gröten lite extra med lite vanilj i också. Till det blir det mjölk och gojibär som jag också älskar massor, massor. :) Dricker även alltid en extra proteindrink till för att få i mig extra protein. :)

Man kan blanda i nästan vad som helst för att variera gröten, här är min julegröt med saffran. :)

Innan dagens älskade morgongröt så blev det 11,5 km morgonprommis med Lilleman, gick i ett högt tempo idag och benen var pigga. Vaderna var dock lite trötta för igår kväll gav jag mig på att egenhändigt massera dem ganska rejält. Ska prova att göra detta och se om de blir bättre. Efter kändes det som de somnat fast jag tog i rejält så om inte annat så fick det dem att koppla av. Känner mig lite öm idag men det är nog inte så konstigt. Hoppas dock det gått över tills imorgon bitti. Då har jag en skönt långpass att se fram emot. :) Löpningen är det jag ser mest fram emot på helgerna och helger är lyx för att det finns mer tid att träna, äta och återhämta sig. Löpning innebär så mycket frihet för mig helt enkelt! :)

Spot on! :)

Hoppas ni får en underbar fredag! :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar