- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 20 februari 2012

Rygg, mage och söndagsintervaller

Godmorgon! :)

Ny vecka, nya tag! :) Blev ett riktigt bra rygg- och magpass sedan i lördags. Fyllde på rejält med energi under dagen så jag var stark igen på eftermiddagen när det var dags. :) Övningarna jag körde var:

Rygg
Latsdrag 3 set
Chins 4 set
Old T-bar 4 set
Rodd 4 set
Marklyft 2 set (bara kände lite på det. :))
Ryggresningar 4 set

Mage
Crunches i amskin 5 set
Höga benlyft liggandes på bänk med lååångsam tillbakagång till utgångsposition 4 set (jäklar vad denna övning tog!!)

Old T-bar
Man börjar med att hålla stången med raka armar för att sedan (med konstans svank och stabilitet i ryggen) dra stången uppåt mot brösten. Återgår sedan till utgångsposition långsamt. Mycket bra ryggövning det här. :)

Lördagen avslutades sedan men en mycket god middag bestående av fläskfilé med svampsås, färsk pasta, parmesan och färsk timjan på toppen. Det var jättegott och jag är riktigt nöjd med min utomordentliga matlagning. ;)

Mums var det! :)

Igår blev det att gå upp tidigt som vanligt för att hinna gå med Lilleman 11,5 km innan det var dags för tvättstugan 07.00. Det hade varit plus hela lördagen så massor med snö hade smält till is och täckte vägarna. Det var ren isgata ute kan man säga.. Fick gå som en gammal tant vissa bitar och hela tiden pass mig för att inte drutta omkull.. Redan här förstod jag att intervaller utomhus inte var att tänka på..

Efter en stor frukost och lite tvättjänstgöring så gick jag till gymet för att köra veckans intervallpass. Idag stod det 2 x 2 km + 2 x 1 km på schemat. Började med 2 km uppvärmning för att sedan sätta igång. La mig på en riktigt hög nivå från start och bara bestämde mig för att absoult under inga omständigheter sänka farten under intervallen. Den första gick bra och därefter var det 2 min vila innan det var dags för intervall nr 2, även denna gång lade jag mig på en hög nivå som jag sedan ökade succesivt under intervallen. Det sög fint i benen ska jag säga. :) Därefter var det åter 2 min vila innan intervall nr 3 började. Nu var det bara 1 km så jag la på ännu mer fart och sprang som en idiot kilometern ut. 1 min vila innan den sista intervallen på 1 km. Nu försökte jag återigen öka på farten lite men bandet började kännas väldigt instabilt så jag tror faktiskt inte det klarar högre hastigheter.. Om man inte ska riskera att slå ihjäl sig vill säga.. Den högsta hastigheten jag hade igår räcker nog dock om jag inte ska springa kortintervall vill säga. Men eftersom jag tränar för lite längre distans just nu så finns detta ändå inte med på schemat.. Sen hoppas jag ju såklart att jag kan få springa ute redan nästa söndag igen. kan vara skönt att komma tillbaka till verkligheten, som inte alls ser lika ljus ut som på löpbandet.. Tycker ju det är så lätt att springa där av någon anledning, kan inte springa i samma hastighet ute.. Det är klart att vindmotstånd och att underlaget aldrig är helt flackt gör skillnad, tydligen mer för vissa (mig) än andra.. Vi får se hur det går nästa pass ute helt enkelt. :) Avslutade dagens pass med 3 km nerjogg totalt blev passet 11 km långt och jag är nöjd. :)

Imorse vaknade jag och tog mig knappt ur sängen så mycket träningsvärk hade jag i magen. Kände av det redan igår men idag är det värre än någonsin, haha! ;) Blev i vilket fall 11,5 km med Lilleman. Mycket av isen från ifgår morse hade försvunnit så det var bra mycket bättre underlag idag även om jag fick passa mig på vissa ställen. Hoppas det är plusgrader hela veckan nu så all skit försvinner. :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar