- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 16 februari 2012

Ett skitpass och ett kanonpass inom 12 timmar

Gomorron på er! :)

Igår så var jag på kurs i jobbet hela dagen och det var mycket på kvällen så jag hann inte blogga helt eneklt.. :(

Innan jag åkte iväg igår så blev det dock 11,5 km morgonprommis med Lilleman i en jäkla massa snö. Det hade kommit över en dm nysnö natten mellan tisdag och onsdag.. :( Blev en massa pulsande med vi tog oss i vilket fall fram till slut. Dagen spenderades sedan på kurs i grannstaden där även min amma bor så det blev kinabuffé med henne till lunch. Tyckte jag tog det rätt lugnt med maten, bara två tallrikar denna gång.. Tydligen var det dock för mycket.. Väl hemma på eftermiddagen så gav jag mig ut på ett distanspass i snömodden. Gick helt ok till en början även om jag kände mig tung i kroppen. Tog det dock lugnt. Efter några km så började illamåendet komma och jag kände som att allt blod var i magen och jag hade svårt att andas. Jag hade då kommit en bit hemifrån så jag fick springa en bra bit till innan jag var hemma igen. Jag skojar inte när jag säger att det var det värsta löppasset jag någonsin varit med om. Andningssvårigheter och känslan av att jag skulle spy vilken sekund som helst tillsammans med snömodden var verkligen ingen bra kombo.. :( Rundan blev i alla fall ca 8 km lång och tiden riktigt skit, vilket kanske inte är så svårt attförstå.. Tog hela kvällen igår innan jag hade återhämtat mig.


Imorse när jag vaknade så mådde jag bättre igen. Nu var det svinkallt ute så det fick bli en kortare morgonprommis på 4 km med Lilleman innan jag gav mig iväg till gymet och hamsterbandet för veckans snabbdistans. Hade inga höga förväntningar på mig själv efetr gårdagen men började med 1 km uppjogg innan jag började migg tempopass som enligt schemat skulle vara 6 km idag. 6 km blev det också i ett ordentligt tempo och det gick helt ok! :) La mig på en hög nivå från start och sedan sprang jag på denna hela vägen och fick en bra tid. :) Efter snabbdistansen så joggade jag ner 1,83 km innan jag stretchade och gick hem. Totalt blev alltså passet 8,83 km. :)

Nu sitter jag på jobbet och är återigen nöjd med mig själv. :) Igår kväll var jag inte munter ska jag säga! ;)

I eftermiddag väntar ett axlar- och tricepspass på gymet. Snart är är helgen här! :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar