- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 6 februari 2012

Frisk(are)

Gormorron alla glada!

Idag är jag på bra humör! Vanligtvis brukar jag vara åt det bittare hållet så här en måndag morgon men inte idag. Det är bara för att jag äntligen börjar känna mig frisk. :) Redan igår var jag lite piggare men det är först idag som jag känner att det verkligen har vänt. :)

Lördagen var minsann inget kul för en annan.. Va dålig jag var! Började med att träla runt 11,5 km med Lilleman för att han skulle få sig lite motion. Tungt var det.. Och kallt, -16 grader.. Väl hemma så mådde jag ännu sämre än innan och det fick bli ett snabbstäd och sedan sängen resten av dagen. Kunde inte sova dock för att nästäppan var inte att leka med. Var inte att tänka på att träna på eftermiddagen så min sambo sympativilade med mig. Kvällen avslutade vi sedan med kinamat och en rätt dålig rulle.

Igår vaknade jag upp och fick en smärre chock när jag tittade på termometern, -22 grader!! De är inte att leka med alltså! Fick bli en kortare runda på 7 km med Lilleman och det räckte, hela jag var som en snögubbe av frost efter 52 min i den kylan, burr! :( Bestämde mig för att gå till gymet och jogga en halvtimme bara för att känna på det lite.. Visste ju att jag inte skulle kunna springa försen onsdag igen denna vecka och 1,5 vecka ledigt verkade lite att ta i.. Nån kondition kan ju va kul om man har kvar.. Körde i ett lugnt tempo och det gick bra även om jag kände mig lite krasslig i slutet. 30 minuter räckte helt enkelt för mig. Konditionen var knappast samma som innan jag blev sjuk men hur illa det är vet jag inte försen onsdag eftersom jag fortfarande var ganska dålig igår när jag sprang.. Hoppas det går bra för jag behöver verkligen komma tillbaka fort nu och går åter igen in på vecka 4 i träningsschemat nu efter sjukstugan.

På eftermiddagen så blev det gymet och rygg och mage. Gick riktigt bra faktiskt och särskilt magen fick sig en rejäl omgång. Körde en hel del högreps och tempo som verkligen sög ordentligt i musklerna. Stackars magen säger jag bara, haha! Träningsvärken har redan börjat komma. :)


I eftermiddag väntar ben på gymet, hoppas jag är piggelin nu efter en helg av mycket vila och lite löpning. Borde vara det i alla fall, bena är ju knappt använda, haha! ;)

Hoppas ni haft en bra helg! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar