- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 28 oktober 2010

Jag saknar likasinnade vänner

Som ni säkert förstått så älskar jag att träna och det är verkligen en stor del av mitt liv. Tyvärr så känner inga utav mina vänner lika som jag. Visst tränar några utav dem sporadiskt men ingen ser det som ett roligt intresse, mer som ett måste för att hålla formen. Min sambo tränar ganska mycket men han gillar inte att prata om det och är ganska trött på mitt snack. Jag har ingen att prata om träning eller bolla träningsideér med. Jag saknar verkligen detta! :( Det måste finnas andra där ute som känner som jag!? Detta är lite anledningen till att jag startat bloggen, så jag kan skriva av mig lite. Men jag får ju ingen direkt respons ifrån den även om den låter mig ventilera mig..

Jag har faktiskt inget emot att träna själv, jag får min del av sällskap på de gruppträningspass jag går på. Tycker det är ganska skönt att träna styrka själv, då kan jag lägga upp passen så de passar mig och kan träna i ett högre tempo än om jag hade gjort det ihop med någon. Jag saknar bara någon att prata med det om! :(

Min morgonprommisar går jag ju aldrig själv eftersom jag alltid har världens bästa med mig. Behöver aldrig vara rädd när jag går ensam tidigt på morgonen i mörkret. Jag har min kille med mig som jag vet skulle försvara mig med sitt liv om någon försökte göra mig illa. Han är väldigt beskyddande min Lilleman. Han är så underbart söt och gullig men inget att leka med när någon går på matte. Det händer ibland att lösspringande hundar springer på oss och han säger alltid ifrån när de går för nära mig. Samma sak när någon skummis kommer för nära, då är han på sin vakt. Jag har alltid min kille lös när vi går på mornarna, han går alltid fot när det kommer någon annan, oavsett om de har hund eller inte. Jag har verkligen jobbat med att få honom så uppfostrad som han är, tycker det är en självklarhet. Finns inget värre än hundägare som släpper lös sina hundar som de inte har koll på.

Lägger in en bild på det käraste jag har!


Lilleman ♥


Kram C

4 kommentarer:

  1. Jag vet hur du känner, jag har haft turen att hittat en gymkompis som gillar samma träning som mig= TUNG styrketräning och det är otroligt motiverande att vara två som deffar, pushar varandra på gymmet och delar tankar och ideér för det är ju som du säger, det som är inte så intresserade av träning skiter fullständigt i hur jag tränar eller vilka tillskott jag tar... tihi...de vet ju oftast inte så mycket om saken heller.. Vart bor du nånstans förresten? Ha en trevlig helg! /Sandra

    SvaraRadera
  2. Då har du haft tur, bara att gratulera! :)Hoppas jag med hittar någon träningskompis snart. Kanske måste byta gym, tjejerna som tränar tungt lyser med sin frånvaro på mitt nuvarnade. :( Kram C

    SvaraRadera
  3. Här är en till! Och jag har inte ens en träningsintresserad sambo, snarare tvärtom; men Sandra, det är ju onsdag, ta lite chips.
    Typ:P

    SvaraRadera
  4. Oj, en feeder!;) Även om min sambo satsar på sin träning så har han en förbränning som ingen annan, inget han äter sätter sig! Som tur är så gillar han inte godis, då hade jag gått under, haha. Ikväll t ex så ska vi hämta mat för att jag har så mycket skolarbete. Det blir kul o sitta med en sallad när han äter sin pizza... Men vem har sagt att livet är lätt? ;) Vi får stå ut helt enkelt och försöka stå emot frestelsen. :) Kram

    SvaraRadera