- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

lördag 23 oktober 2010

Träningslördag

Träningslördagen är i full gång! :) Jag gick uppp tjugo i sex och har nu varit ute på min powerwalk (13 km) med Lilleman och ätit min frukost som består av havregrynsgröt och en proteindrink. Om 35 min ska jag gå till gymet för att köra ett hårt rygg- och magpass innan min vanliga 70 minuters spin vid kl tio. Jag tar med mig protein och en banan som jag kan äta innan spinpasset då jag brukar vara hungrig igen innan. Hård konditionsträning ska man aldrig köra hungrig. Man orkar mindre och bryter ner musklerna om de inte fått näring. Efter ett hårt styrkepass så är glykogenet slut vilket gör det ypperligt bra att köra förbränningsträning direkt efter. Man ska dock helt inte köra mer än 20 min för att inte bryta ner musklerna, därför äter jag alltid innan ett längre spinpass efter min styrka.

Efter träningen kommer min mamma på besök och vi ska åka till min mormor. Resten av dagen ska spenderas i sängen. Jag har sovit så dåligt den senaste veckan så jag behöver ta igen lite sömn. Jag vet inte riktigt vad som väntar till kvällen, troligtvis blir jag och Lilleman hemma. Min sambo är borta över helgen och mina vänner har en förkärlek till att gå på krogen på lördagskvällarna. ;) Jag känner inte längre någon lust till att gå ut så ofta så jag stannar hellre hemma och äter god mat och godis. :)

Ha en underbar lördag, det ska jag! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar