- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 7 december 2011

Benpass och dubba skor

Godmorgon fina du! :)

Fortfarande vinter ute och lite småhalt. Jag är ändå tacksam för jag kunde gå på i vanligt tempo utan problem imorse med Lilleman, 11,5 km blev det som vanligt. :)

Benpasset igår gick bra. Körde på som vanligt utan alltför tunga vikter och fick bra kontakt. :) Magen blev lite missunnad (som vanligt på senaste tiden, skärpning!!) då jag var så hungrig och bara ville hem och äta när jag började träna den. Inget att skylla på men så är det. ;) Övningarna jag körde igår var:

Ben
Knäböj 4 set
Utfall med hantlar 3 set
Sittande legcurl 4 set
Benspark 4 set

Mage
Crunches i mördarbänken med 20 kilos viktplatta 4 set á 15 reps
Sneda crunches i mördarbänken 2 set á 15 reps per sida

I eftermiddag så är det ju dags för ett löppass igen (om jag orkar). P skulle köra sitt benpass idag då han missade igår så jag får löpa hela vägen själv i så fall.. Tror jag ska ge mig ut på en liten runda i vilket fall. Ett vanligt distanspass blir det då.

I helgen ska jag och min sambo prova på att dubba mina skor. Både de jag går i och ett par löparskor. Detta för att jag ska kunna springa och gå hela vintern utan att halka och slå ihjäl mig. Mina gåskor är så slitna så jag måste ändå byta ut dem i vår så då vill jag prova att dubba dem direkt istället för att köra med gummiplatta med dubb på som jag körde med förra året. Det blir liksom aldrig lika bra och att löpa med denna dubbplatta tror jag inte riktigt på. Återkommer när vi testat med update om hur det gick och även hur bra det är att gå/springa med. :)

Jag tänkte dubba mina terrängskor (Puma Complete Nightfox) och inte mina Asics Gel Cumulus 13. De är så jäkla bra fortfarande (även om jag även måste köpa nya sådana i vår) så jag vill inte riskera att förstöra dem. Sen vet man ju inte om det kommer va isigt hela vintern heller och då vill jag kunna köra utan dubb. Även i början av våren innan de nya modellerna på skor kommer (första då jag kan köpa nya). Terrängskorna har ordentligt mönster och jag har bara använt till inomhuslöpning på bandet (som jag aldrig gör nu för tiden då jag föredrar att vara utomhus). De är ju redan bättre än vanliga skor när de är halt och med dubb borde de bli kanon att löpa med hela vintern. Har inte sprungit många mil i de än så de är som nya. :) Kan plocka ur dubben i vår och använda dem som gå skor om de fortfarande är i bra skick. :)

Mina Puma Complete Nightfox, ordentligt mönster som ni ser. :)

Eftersom det troligen är halt ute redan i eftermiddag så kommer jag nog prova att springa i dessa skor istället för mina Asics. Även om det blir ett lugnt distanspass så är det ju bättre att vara på den säkra sidan om det är minus ute. :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar