- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 15 december 2011

Distanspass med köttbullar i halsen

Godmorgon!

Nu känner jag mig som en människa igen, vilket jag inte gjorde igår efterm/kväll.. Jäklar va dålig jag blev efter julbordet! När jag kom hem igår så hade jag rejäl träningsvärk i benen och kände mig väligt full i magen, kunde inte få i mig nåt.. Kände att jag behövde röra lite på mig så maten skulle sjunka lite och gav mig ut på ett distanspass. Skulle jag inte gjort.. Benen var som bly och jag hade spykänslor hela vägen.. Stod i alla fall ut och tog mig runt 7,4 km rundan (på samma tid som förra veckan när det var isgata, haha). Är ändå nöjd att jag tog mig runt, all träning är bättre än ingen träning. ;)

Köttbullen innan avfärd. ;)

När löpningen var klar så mådde jag ännu mer illa.. Vi skulle köpt kebab igår kväll men det var inte att tala om för min del.. Blev endast en burk kvarg med kassein från Fairing (Vanilla Ice Cream, så jäkla goood! :)) och det var mer än nog för min del.. Alltså det här var det enda jag fick i mig sedan julbordet vid 13.. Helt sjukt igentligen.. Blev inte frisk i magen av julmaten heller, börjar ordna upp sig först nu.. Känns sådär och behöva äta julbord igen nästa torsdag.. Men jag kan verkligen inte skita i det eftersom detta är det stora julbordet för hela jobbet. Känns som det är lite otrevligt. Ska i vilket fall inte äta lika mycket.

Har blivit väldigt känslig i magen på senaste tiden och börjar undra om jag har IBS eller vad det heter!? Jag reagerar illa på typ allt jag äter som jag inte lagat själv.. Lagar ju alltid bra mat och så fort jag äter ute så är det alltid mer fett i och jag tror det är detta jag reagerar så illa på. Får kramper i magen och mår dåligt.. Ska ta och läsa på lite om detta tror jag.

Imorse blev det 11,5 km mogonprommis med Lilleman. Benen var riktigt stela och det var rätt jobbigt skulle jag vilja säga. Idag ska jag i alla fall ladda med min egna mat så är jag förhoppningsvis på topp i eftermiddag till axlar- och tricepspasset.

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar