- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 1 december 2011

Tusingar och tävlingsplaner

Gomorgon! :)

Det blev ett löppass sen igår. :) Jag sprang 3,3 km till spåret som uppvärmning och sedan körde jag 3 st långintervaller á 954 m i kuperad terräng. Första intervallen sprang jag ensam (3,50 min), andra (4,40) och tredje (4.10) tillsammans med P. Eftersom skulle jag även kört en nerjogg med P hade ingen lust med detta så då struntade jag med i det.. Hade lite kramper i vaderna sen och det är troligtvis på grund av det. Är huvudet dumt får kroppen lida! ;) Jag var trött i benen efter benpasset men körde på ordentligt ändå. Andra intervallen (första med P) var lugn då det var hans uppvärmning men det gjorde inget eftersom jag körde som en idiot i första som jag sprang själv. ;) Totalt blev löppasset 6,16 km och tog 29 minuter. Efter löpningen så åkte vi och hämtade kebab som vanligt på onsdagar, en kebabsallad blev det för min del. Nyttigaste snabbmaten man kan få på en vanlig pizzeria så länge det inte är alltför fet sås. :)

Imorse var jag oförtjänt pigg i benen och morgonrundan på 11,5 km gick riktigt bra. :) Kändes skönt eftersom jag hade förväntat mig att vara riktigt trött efter hästpasset igår men ibland har man tur. :)

Off we go! :)

Jag har nu planerat in två stycken löptävlingar nästa år. Båda ligger i min närhet (en i min stad) så det passar mig bra. Krävs inte så mycket för att delta då. ;) Den första är det 1 maj och det är en halvmara (21,1 km) och den andra är i slutet av maj och denna ska vi på kontoret springa som ett lag, sträckan här är 5 km (tror jag, det finns även 10 km att välja på). Detta blir bra att börja med tror jag, så får vi se om jag tycker att det är roligt. :) Mitt mål för i år är att komma över 100 mil. Då jag inte sprang ett skit första halvan av året så har jag fått springa på desto mer den andra halvan. Jag är nu uppe i 89,8 mil så det borde gå vägen om jag är frisk. Det ska räcka med minst två mil i veckan resterande veckor för att klara målet och det borde jag ju fixa. :) Jag ska börja försöka köra lite mer långpass redan nu och vänja in mig lite inför halvmaran nästa år. Ska se om jag hittar nån bra runda att springa i helgen på runt 15 km till att börja med. :)

I eftermiddag är det åter dags för axlar och triceps. Ska bli skoj, förhoppningsvis är jag stark även om det knappast är något jag räknar med när jag ligger så lågt på kalorier..

ha en underbar dag alla! :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar