- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 5 december 2011

Helgen som varit

Måndag morgon igen och nu är vintern på väg. :) Skulle varit -2 ute imorse när jag gick upp med det var bara 0. Inte mig emot i och för sig. ;) Frost på gatorna men inte isgata så det var skönt. :)

Helgen har varit bra. Träningen har sett ut som följande:

Lördag
*Morgonprommis 13,5 km
Gick fel därav de extra 500 metrarna. Går ju bara rundan typ jämt så det var ju bra av mig, haha. ;)
* Rygg och mage tillsammans med B
Helt ok pass. Inte jättestark men fick bra kontakt och träningsvärken sitter i idag. :) Magen körde jag så tungt så tungt men fick ändå ingen träningsvärk denna gång. Buhu! :(

Söndag
*Morgonprommis 5 km
* Löpning långpass 13 km
Sprang rundan förbi mitt barndomsområde och det var såå kul att se hur det ser ut där nu för tiden. :) Gav mig ut redan kl 07.00 och det var kolsvart ända tills strax innan jag var hemma. Det var upplyst hela vägen så det gjorde inget och det var så skönt att vara helt ensam ute och springa. :) Sprang i ett behagligt tempo och tiden blev helt ok. :) Ganska trött i vaderna efter passet men inte smärta av något slag. :)


I lördags provade jag att göra proteinglass (det andra receptet, det första har jag gjort många ggr) och det blev riktigt bra. Lät den stå i frysen lite väl länge bara så den var lite hård. Något att tänka på är att göra denna glass mycket sötare än man vill ha den utifrån hur den smakar när den fryses in. Jag gjorde min perfekt innan men den var mycket mindre söt när jag frusit den så då hade jag önskat att jag tagit i mer sötningsmedel och essens/arom.

Imorse blev det 7 km morgonprommis med Lilleman och sedan 5,2 km snabbdistans. Kände mig lite trött i benen efter passet igår men det gick ändå bra att löpa på i ett ordentligt tempo. Tiden var inget PB men helt ok med tanke på långannan dagen innan så jag är nöjd. :)

I eftermiddag blir det bröst och biceps ssom vanligt. Riktigt trött idag då jag sovit dåligt inatt men hoppas jag piggnar till under dagen. :) Det var saltat ute på vägarna när jag körde till jobbet så det var inte halt. Tog det ändå lugnt för säkerhets skull. Tydligen ska det komma snöblandat regn under dagen och sedan frysa på till minus under eftermiddagen.. Så räknar med att hemfärden tar ganska mycket längre tid än vanligt. :(

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar