- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 29 december 2011

Tempopass + axlar & triceps

Idag började jag dagen med 11,5 morgonprommis med Lilleman i storm. De hade precis lugnat ner sig efter Dagmar för att sedan sätta igång med ett nytt oväder imorse. :( Gillas inte!

Efter morgonprommisen åt jag frukost och myste med Lilleman några timmar innan jag bytte om och satte mig i bilen för att åka till backspåret aka mördarspåret. Länge sen jag sprang i det här spåret från helvetet. 6,4 km kuperad terräng med 9 jättebranta backar. Det kändes att det var ett tag sedan jag sprang i backar nu, jäklar va tungt det var! Det var tänkt att jag skulle köra fartlek men bara för att de var så tungt så blev jag full i fan och körde ett stenhårt tempopass istället. Helt färdig var jag när jag kom i mål på ett nytt personbästa på rundan med hela 4 minuter!! Kändes inte som jag sprang så fort men det gjorde jag tydligen. Skönt att se att jag utvecklats sedan sist jag sprang rundan. :) Nu är dock mina stackars vader som fijolsträngar, haha! De ska få vila tills nyårsaftons morgon då nästa pass är inplanerat. Det ska bli flera minus ute men har tänkt att klä på mig rejält och ge mig ut på ett långpass ändå. Om det inte är isgata vill säga, springer inte långt med dubb. :S

Nu i eftermiddags så körde jag och min sambo ett pass på gymet, axlar och triceps. Det gick bra även om det är löpningen som hår bäst just nu, inga nya PB med andra ord.. Brukar växla mellan vad som går bäst för tillfället och just nu så är jag snabbare än jag är stark. Sänkte mig inte i vikter dock, så jag är nöjd ändå. :)

Nu ligger jag i sängen och vilar upp mig. Imorn blir det aktiv vila i form av bara morgonprommis. Istället för och träna ska jag underhålla mig med shopping, träffa en vän, storhandla och sedan äta middag hos pappa. Blir nog en bra dag tror jag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar