- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 24 april 2012

Allt är roligare tillsammans med andra!

Gomorron! :)

Benpasset igår gick helt ok även om jag var ganska trött i benen efter helgens löpning.. Körde dock på samma vikter som vanligt (fick lsita lite mer bara) i alla övningar utan sittande legcurl för baksida lår där jag fick sänka vikten ett snäpp det sista setet då jag började känna av det onda jag haft där sen intervallpasset. Övningarna jag körde igår var:

Ben
Knäböj 5 set
Legcurl 4 set
Benspark 4 set
Stående tåhävningar 5 set

Efter benen var klara så körde jag 4 set av mördarövningen för magen också när jag ändå var igång. Den tog fint som alltid så förväntar mig en del träningsvärk både där och i benen under dagen. ;)


Morgonprommisen imorse gick bra och benen kändes pigga förutom benhinneinflammationen på höger ben och en viss känning i baksida lår på vänster. Båda två är dock bättre än tidigare så jag hoppas allt är helt borta tills imorgon eller senast torsdag. :)

I eftermiddag så ska jag köra ett pass axlar och tricpes. Min sambo var mycket piggare igår så förhoppningsvis får jag sällskap idag. I värsta fall får jag träna själv igen men det är smällar man får ta. Det var rätt trist på gymet igår. Inte bara de att jag tycker ben är den tråkigaste muskelgruppen att träna utan även att ingen av de jag brukar prata var på gymet.. Man inspireras ju och sporras mycket av andra men igår fick jag sporra mig själv. Hade med mig MP3:n iaf så jag kunde lyssna på lite pepp-musik. :)

Hoppas ni får en fin dag allihopa! :)

Kramar C

2 kommentarer:

  1. Har du några bra tips för att få bort känningar i baksida lår? Har ignorerat det lite för länge nu...

    SvaraRadera
  2. Nej tyvärr inte.. Vila antar jag.. Börjar bli lite orolig för mitt nu inför loppet.. :(

    SvaraRadera